مولتی متر از 600 هزار تومان تا 20 میلیون

فروشگاه بزرگ راد ابزار با حدود نیم قرن تجربه در زمینه فروش ابزار آلات صنعتی در خدمت افراد است تا این محصولات (قلع کش،هویه هوای گرم،آنالیزر،تستر ولت و… ) را با بهترین کیفیت ارائه دهد.

راد ابزار انواع مولتی ها را در برند ها، مشخصات و قیمت های مختلف وارد، و در اختیار مشتریان خود قرار میدهد.

این فروشگاه خرید مولتی متر از 600 هزار تومان تا 20 میلیون را برای افراد امکان پذیر کرده است.

شما عزیزان میتوانید مولتی متر و یا هر محصول دیگری را با مراجعه به شرکت راد ابزار به نشانی (خیابان لاله زار جنوبی، جنب بانک ملت، پاساژ بوشهری، طبقه همکف، واحد 8 ) خرید کنید و یا اگر امکان حضوری رفتن را ندارید به صورت آنلاین از سایت راد ابزار محصول مورد نظر را با اطمینان خاطر از کیفیت و قیمت آن خریداری کنید.

 

مولتی متر ها که یک دستگاه اندازه گیری کمیت های مختلف مثل ولتاژ، مقاومت و جریان است و مدل های مختلفی مثل مولتی متر دیجیتالی و آنالوگ دارد در قیمت های مختلفی وارد بازار میشود.

علت تفاوت قیمت مولتی متر های دیجیتال و آنالوگ

تفاوت قیمت در مولتی متر ها به دلایل بسیار بستگی دارد. مثلا مولتی متر دیجیتال از آنجایی که دارای صفحه نمایش دیجیتال است که باعث میشود نتایج آزمایشات خود را راحت تر مشاهده کنید و همچنین این نتایج را با هم مقایسه کنید قاعدتا از مولتی متر آنالوگ که دارای صفحه نمایش عقربه ای است، گران قیمت تر است. مولتی متر های دیجیتال دارای دقت بسیار بالایی هستند اما مولتی متر های آنالوگ بخاطر اینکه اعداد بر اساس اشاره گر قابل خواندن است، زیاد دقیق نیست و ممکن است باعث بروز خطا شود.

مولتی متر های دیجیتال میتوانند همزمان چند ورودی را داشته باشند و این قابلیت را به کاربرد میدهند تا یکی از سیگنال های ورودی را انتخاب کند اما مولتی متر های آنالوگ فقط یک ورودی را میتوانند نمایش دهند.

یکی دیگر دلایلی که بر تفاوت قیمت این مولتی متر ها تاثیر گذاشته است اندازه آنهاست. مولتی متر دیجیتال اندازه کوچکی دارد و به راحتی میتوان آن را در دست گرفت، اما مولتی متر های آنالوگ در اندازه و ابعاد بزرگی تولید میشوند و به راحتی قابل حمل نیستند.

مولتی متر های دیجیتال همانطور که از اسمش مشخص است دیجیتالیست و نیاز به باتری به عنوان منبع تغذیه دارد، اما مولتی متر های آنالوگ نیازی به منبع تغذیه ندارند.

مولتی متر های آنالوگ معمولا جریان، مقاومت و ولتاژ را اندازه گیری میکنند، اما مولتی متر دیجیتالی علاوه بر این موارد قابلیت تست دیود و ترانزیستور ها را نیز دارد و همچنین میتواند بالا ترین فرکانس AC را اندازه گیری کند که مولتی متر آنالوگ این توانایی را ندارد.

ساختار و ساخت و ساز این مولتی متر ها نیز بر قیمت آنها موثر است. مولتی متر دیجیتال از چندین مدار و مولفه الکتریکی ساخته شده و ساختار پیچیده ای دارد، اما مولتی متر های آنالوگ به دلیل داشتن مدار های کمتر ساختار ساده تری دارند.

 

به نقل از ویکی پدیا:

در سامانه‌های قیاسی (آنالوگ)، داده‌ها یا سیگنال‌ها، به صورت بازهٔ پیوسته‌ای از اعداد حقیقی ارائه می‌شوند؛ مثلاً در یک نمایشگر آنالوگ سیاه و سفید، مقادیر روشنایی هر نقطه از صفحه، با اعداد حقیقی و به صورت پیوسته مشخص می‌گردد؛ مثلاً ولتاژ صفر ولت برای رنگ سیاه و ولتاژ ۵ ولت برای رنگ سفید و ولتاژهای میانی درجات خاکستری را مشخص می‌کنند. برعکس نمایشگر دیجیتال که تنها ۲۵۶ مقدار روشنایی گوناگون داشت (از صفر تا ۲۵۵)، در نمایشگر آنالوگ یاد شده، تعداد مقادیر روشنایی بی‌شمار است و هر عددی بین صفر تا ۵ می‌تواند روشنایی نقطه را مشخص کند؛ مثلاً مقدار ۳٫۴۵ ولت یک رنگ خاکستری قابل قبول را در نمایشگر آنالوگ یادشده، مشخص می‌کند.

در سامانه‌های دیجیتال، سیگنالهای آنالوگ پیش از پردازش یا برای نگهداری، به داده‌های گسسته تبدیل می‌شوند؛ مثلاً یک سیگنال آنالوگ که ممکن است میان صفر تا ۱۰ ولت تغییر کند، دارای یک محدودهٔ ۱۰ ولتی است که در سامانهٔ دیجیتال می‌توان این محدوده را مثلاً به ۱۰۰ سطح برابر تقسیم نمود و مقدار مربوط به هر بخش را با کمک یک شمارهٔ بین صفر تا ۱۰۰ مشخص نمود.

مقایسه چند مولتی متر با یکدیگر

مولتی متر مدل MS8251A مستک

مولتی متر مدل MS8251A مستک

مولتی متر مدل MS8251A مستک قادر است جریان AC را از محدوده 660 میکرو آمپر تا 10 آمپر با دقت ±(3.0%+5) وجریان DC را از رنج 660 میکرو آمپر تا 10 آمپر با دقت ±(2.0%+5) اندازه گیری کند. همچنین قابلیت اندازه گیری ولتاژ DC را از محدوده 660 میلی ولت تا 1000 ولت با دقت ±(0.8%+3) و ولتاژ AC را از بازه 660 میلی ولت تا 1000 ولت را با دقت ±(1.0%+3) را دارد.

میزان مقاومت از رنج 660 اهم تا 66 مگا اهم با دقت ±(1.5%+5) و مقدار ظرفیت خازن از محدوده 66 نانوفاراد تا 66 میکروفاراد با دقت ±(4.0%+5) با استفاده از این مولتی متر قابل اندازه گیری می باشد. از این مولتی متر می توانید برای اندازه گیری دما در بازه 0 تا 1000 برحسب سانتی گراد نیز استفاده کنید.

مولتی متر مدل DT4256 هیوکی

 

مولتی متر مدل DT4256 هیوکی

دامنه ولتاژ DC مولتی متر DT4256 هیوکی از 0 تا 1000 ولت می باشد که دقت پایه آن برابر با +-0.3% rdg.+-3dgt است. دامنه ولتاژ AC این ابزار از 0 تا 1000 ولت در 4 رنج با دقت پایه 40-500 هرتز: +-0.9% rdg. +- 3dgt در نظر گرفته شده است. بازه جریان AC و DC در این مولتی متر نیز از 0 تا 10 آمپر می باشد. تشخیص ولتاژ این دستگاه (بین 50 تا 60 هرتز) در ولتاژ بالا برابر با AC40 V تا 600 V و در ولتاژ پایین برابر با AC 80 V تا 600 V است. بازه گنجایش این مولتی متر هیوکی از 1μF تا 10mF در نظر گرفته شده که بنظر مناسب می آید. از جمله ویژگیهای این ابزار میتوان به تست خازن، تست دیود و قابلیت انتقال داده از طریق USB اشاره کرد. در واقع این مولتی متر قابلیت اتصال به کامپیوتر را دارد.

مولتی متر عقربه ای مدل HOME-LASERLINER

مولتی متر عقربه ای مدل HOME-LASERLINER

مولتی متر عقربه ای مدل HOME-LASERLINER یک ابزار جذاب برای مهندسین برق می باشد که از طریق آن می توانند پارامترهای الکتریکی را اندازه گیری کنند. از جمله قابلیت های مهم این مولتی متر می توان به امکان اندازه گیری ولتاژ AC تا 300 ولت، اندازه گیری ولتاژ DC تا 300 ولت، اندازه گیری جریان DC تا 600 میلی آمپر و اندازه گیری مقاومت اشاره کرد. رنج اندازه گیری مقاومت در این مولتی متر از 10 اهم تا 10 کیلواهم تعریف شده است. سطح حفاظتی این دستگاه IP20 می باشد.

مولتی متر عقربه ای مدل HOME-LASERLINER از طریق یک عدد باتری 1.5 ولتی تغذیه می کند. ولتاژ تست جهت اندازه گیری مقاومت در این مولتی متر خانگی، ماکزیمم در حدود 3.2 ولت است. این ابزار دارای یک صفحه آنالوگ می باشد که جهت خواندن سریع و آسان مقادیر با قابلیت تنظیم نقطه صفر صفحه تعبیه شده است. وزن این مولتی متر تنها 166 گرم بوده و حمل آن به آسانی امکان پذیر است. طراحی جمع و جور محصول باعث شده تا فضای زیادی از محیط کارتان را اشغال نکند.

با توجه به این خصوصیات میتوان فهمید که مولتی متر مدل DT4256 نسبت به مولتی متر مدل MS8251A مستک و مولتی متر عقربه ای مدل HOME-LASERLINER، گران قیمت تر است.

برای اطلاعات بیشتر راجع به این سه محصول میتوانید با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *