بهترین برند هیتر هویه بازار کدام است ؟

اگر قصد دارید که اطلاعاتی درباره بهترین هیتر هویه داشته باشید و بدانید که چه نوع هیتر هویه ای برای محل کار شما مناسب است با ما همراه باشید تا شما را با انواع هویه ( هویه هوای گرم، هویه دستی، هویه گازی، هویه رومیزی و هویه چسبی )، بهترین هیتر هویه و کارایی های آن آشنا کنیم.

 

 

شناخت انواع هیتر و کارایی آن

در اینجا یک سری هیتر هویه معرفی خواهیم کرد که برای تعمیر برد بکار میرود.اگر هیتر هویه ای را انتخاب کنید که برای تعمیرات برد مناسب باشد در واقع کار خود را تضمین کرده اید زیرا برای در آوردن قطعات به ابزار هیتر و یا هویه ای خوب احتیاج دارید.

هنگامی که قصد دارید موبایل خود را تعمیر کنید در ابتدا لازم است که بدانید چه لوازمی برای این کار مناسب است تا بهترین هیتر هویه را انتخاب کنید.

هیتر هویه از شناخته شده ترین ابزار برای لحیم کاری است که ساده ترین مدل آن از یک میله فلزی به همراه دسته ساخته شده که با گرم شدن قسمت میله میشود آلیاژ لحیم را ذوب کرد.

گرم شدن نوک میله هویه به روش های متعددی انجام میشود که یکی از پرکاربرد ترین روش ها استفاده کردن از المنت برقی است.

در کل هویه ها به دو دسته هویه با دمای متغیر و هویه با دمای ثابت تقسیم میشوند که در نوع متغیر برای استفاده از آن باید دمای نوک هویه را متناسب با آلیاژهای مختلف و ابزارالات لحیم کاری تغییر داد!

علاوه بر مورد گفته شده حتی میشود نوک هویه را با توجه به نوع کاربرد تغییر داد که معروف ترین نوک های هویه شامل نوک سوزنی،هویه پنسی و نوک کج است.

برخی دیگر از هویه ها وجود دارند که قابل حمل و برخی به علت برقی بودن قابل حمل نیستند. اگر دوست دارید که هویه انتخابی قابل حمل باشد میتوانید از نوع گازی آن استفاده کنید. در این مدل گاز، المنت را گرم میکند و هیچ گونه احتیاجی به انرژی الکترونیکی نیست. بعضی دیگر از انواع هویه وجود دارد که ظاهر آن شبیه به تفنگ است که به آن هویه هفتیری گفته میشود و در دمای زیاد برای انجام کار لحیم از آن استفاده میشود.

نحوه کار هیتر

نحوه کار با هیتر به این شکل است که دمای مورد نیاز توسط المنت تامین میشود و باد به دسته دمیده شده و از قسمت نازل دسته هیتر باد خارج میشود که میشود فشار باد را با توجه به نیاز متمرکز و یا بخش کنید.

بهترین هیتر هویه با توجه به نوع کاربرد شما در زمینه تعمیرات موبایل در نظر گرفته میشود. پس ابتدا باید انتظاری که از دستگاه دارید را مشخص کنید و سپس با توجه به بودجه خود اقدام به خرید کنید. اما در کل برای راهنمایی بیشتر برای خرید در قسمت زیر چند مدل از بهترین برند هیتر هویه را آورده ایم.

بهترین مدل های هیتر و هویه برای تعمیرات موبایل

چندین برند هیتر و هویه برای تعمیر کردن موبایل وجود دارند که از معروف ترین و شناخته شده ترین آنها گورداک (Gordak)، یاکسون (Yaxun)، کوییک (Quick) و همچنین باکو (Baku) هستند. در حین خرید هیتر و هویه به جز قیمت باید پارامترهای دیگری مانند کیفیت دستگاه را نیز در نظر بگیرید. زیرا ممکن است هیتر و هویه ارزان قیمتی را بخرید که کیفیت پایینی دارد که این دستگاه ها دارای کنترل هوا و حرارت خوبی نیستند و به قطعات الکترونیکی گوشی آسیب زیادی می رسانند.

دسته خوب هیتر و هویه

معمولا جنس دسته هیتر و هویه ای که دارای کیفیت خوب است باید از عایق پلاستیکی فشرده بوده و از استاندارد ESD-safe یا آنتی استاتیک پیروی کند تا به قطعات حساس روی برد موبایل و همچنین تعمیرکار آسیبی وارد نشود.

المنت هیتر

دسته هیتر تعمیرات موبایل وظیفه انتقال دادن حرارت بوسیله المنت و پمپ باد را برعهده دارد. یکی از مشکلاتی که ممکن است پس از گذر زمان بوجود بیاید خرابی المنت دسته هیتر است که به راحتی قابل تعویض است. در المنت دسته های هیتر، تعمیراتی به شکل فیشی و یا سیمی وجود دارند.

نازل هیتر

نازل دسته هیتر معمولا به دو شکل سرصاف و سرکج موجود هستند که در ابعاد مختلف کوچک و بزرگ وجود دارند. این قطعه یکی از خروجی های هیتر میباشد که مثل سشوار عمل کرده و هوای گرم را در ابعاد  مختلف از دستگاه به بیرون انتقال می دهد.

نوک هویه

نوک هویه تعمیرات موبایل دارای انواع سرصاف، سرکج و… هستند که با جنس و اندازه های مختلف عرضه می شوند. جنس نوک هویه باید به شکلی باشد که حرارت را به خوبی انتقال دهد. همچنین تمیز کردن نوک هویه پس از انجام لحیم کاری به بالا بردن طول عمر آن کمک می کند.

المنت هویه

این المنت همچون المنت هیتر کار آن گرم کردن هویه است. جنس این المنت بیشتر اوقات سرامیک است که در صورت خراب شدن باید تعویض شود.

کلام آخر

ما در این مقاله سعی کردیم تا مشخصات و کاربرد های هیتر و هویه را به شما عزیزان عرض کنیم تا در انتخاب بهترین هویه برای کار خود، اطلاعات کامل را داشته باشید.

فروشگاه بزرگ راد ابزار با سال ها تجربه ای که دارد تمام تلاش خودش را کرده تا انواع هیتر و هویه های خود که می فروشد را با بهترین کیفیت و ارزان تر از قیمت بازار به مشتریان خود ارائه دهد. برای خرید بهترین هیتر و هویه، راد ابزار در خدمت شماست.

آدرس فروشگاه: خیابان لاله زار جنوبی، جنب بانک ملت، پاساژ بوشهری، طبقه همکف، واحد

تلفن فروشگاه: 02133118709021366161640903444616402133118738

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *