آمپرمتر ارزان (زیر 1.5 میلیون) با بهترین کیفیت + ارسال به سراسر کشور

با توجه به نیاز و بودجه شما آمپرمتر های زیادی در بازار وجود دارند در این مطلب تعدادی از ارزانترین در عین حال پرفروش ترین محصولات بازار را جمع آوری کرده ایم ، ارسال تمامی این محصولات به سراسر کشور بصورت پس کرایه امکان پذیر است .

رادابزار یکی از بزرگترین وارد کنندگان تجهزات اندازه گیری برقی در ایران است. با سال ها تجربه در زمینه  وارد کردن تجهزات برقی برای برق کاران عزیز درحال فعالیت هستیم.ازجمله محصولات مهم شرکت ما آمپرمتر،مولتی متر و هویه هوای گرم هست.

با ما تماس بگیرید تا متخصصان ما مشاوره کامل در زمینه خرید محصول به شما بدهند.09034446164

 

 

آمپرمتر چیست؟

آمپرمتر یک دستگاهی هست که برای اندازه‌گیری شدت جریان الکتریکی از آن استفاده می‌کند. واحد اندازه‌گیری این دستگاه آمپر است. نحوه استفاده از این وسیله این گونه است که سری یا متوالی در مدار الکتریکی آن را وصل می‌کنیم. آمپرمترها در دنیای صنعت به عنوان یکی از دقیق‌ترین دستگاه‌ها برای اندازه‌گیری شدت جریان الکتریکی در عموم مورد استفاده هستن. این وسیله بسیار پرکاربرد به ما این خبر را می‌دهد که مدارهایمان  کنترل شده و عملکرد درستی از خود نشان می‌دهند.

خرید آمپرمتر/رادابزار

انواع آمپرمتر

دیجیتال:

آمپرمترهای دیجیتال هم برای اندازه‌گیری شدت جریان الکتریکی  استفاده می‌شوند اما می‌خواهیم در ادامه مقاله  به بررسی دو مدل دیجیتال و آنالوگ آن بپردازیم.

نحوه استفاده از آمپرمترهای دیجیتال این گونه است که ابتدا جریان مورد نظر را از درون یک مقاومت اهمی رد می‌کنیم. و بعد از اینکه افت ولتاژ ایجاد شد این اتفاق توسط دستگاه ازه‌گیری می‌شود برای هر اندازه‌گیری کاربر باید از کلید سلکتوری استفاده کند تا بتواند رنج مناسب خود را انتخاب کند.

 یکی دیگر از انواع آمپرمترهای دیجیتال آمپرمتر کلمپی است یا همون آمپرمتر تابلویی این آمپرمتر ویژگی الکترومغناطیسی دارد که به صورت القایی جریان مدار را اندازه‌گیری می‌کند و نیازی به قطع جریان ندارد.

یکی دیگر از انواع آمپرمترهای دیجیتال آمپرمترهای رومیزی هستند که کارکردی شبیه به مولتی مترها و یا ولت مترها دارند این دستگاه بر روی میز کار شما قرار می‌گیرد و باعث اندازه‌گیری دقیق جریان میشوند.

آمپرمتر دیجیتال

 

آنالوگ یا (عقربه ای)

آمپرمترهای آنالوگ دارای عقربه‌ای هستند که تغییرات جریان و ولتاژ را به ما نمایش می‌دهد این عقربه‌ها  با تعداد الکترون‌هایی که از دستگاه عبور می‌کند ارتباط مستقیم دارند. در واقع اینگونه کار می‌کنند که وقتی جریان از داخل دستگاه عبور می‌کند  در همان لحظه آن را اندازه‌گیری می‌کند.و یکی از مزایای این دستگاه این است که علاوه بر شدت جهت جریان الکتریکی را هم نمایش می‌دهد.

یکی دیگر از انواع آمپرمترهای آنالوگ آمپرمترهای آنالوگ تابلویی هستند که برای اندازه‌گیری شدت جریان  در تجهیزات برقی با قدرت سه فاز کاربرد دارد و بیشتر اوقات بر روی تابلوهای برق نصب می‌شود و عقربه‌های این دستگاه اطلاعات کامل برای کنترل و نظارت به تجهیزات برقی را به ما می‌دهد.

آمپرمتر آنالوگ

مراحل قرار گیری آمپر متر در مدار

برای استفاده کردن از آمپرمتر در مدار به صورت سری میتوانید مراحل زیر را انجام دهید.

  1.  برای قدم اول نیروی خارجی که به مدار وارد می‌شود را قطع کنید.
  2. برای قدم دوم بخشی از مدارک آمپرمتر در آن قرار دارد را باز کنید.
  3. در مرحله سوم باید انتهای قسمت مثبت آمپرمتر را به سیمی که به قطب مثبت که پیل می‌رود وصل کنید
  4. برای آخرین قدم انتهای منفی آمپرمتر را به سیمی که قطب منفی به سمت آن پیل می‌رود وصل کنید.

شانت آمپرمتر چیست؟

کلمه شانت به این معنا است که امکان دارد عبور جریان مستقیم به مقدار بالا از داخل آمپرمتر به ساختار داخلی دستگاه شما آسیب بزند بنابراین همراه دستگاه مقاومتی به نام شانت به صورت موازی قرار می‌گیرد تا از آسیب رسیدن به دستگاه شما جلوگیری کند. و همچنین حرکت  شانت سیم پیچی است پس مقاومت شانت تاثیری بر روی عملکرد آمپرمتر شما نمی‌گذرد.

اقدامات امنیتی موقع استفاده از آمپرمتر

نکات ایمنی که برای استفاده از آمپرمتر باید رعایت کنیم را ادامه برایتان می‌گویم

اولین نکته: این است که برای تکمیل مدار جریان باید از کنتور رد شود

نکته دوم: این است که مطمئن شوید که همه اجزا به طور ایمن به هم متصل شده اند

نکته سوم: برای جلوگیری از برق گرفتگی از وسایلی استفاده کنید که عایق الکتریکی باشند(وسایلی با دسته پلاستیکی)

نکته چهارم: هرگز آمپرمتر را به منبع تغذیه وصل نکنید

نکته پنجم: از خشک بودن محیط مطمئن شوید و در محیط‌های مرطوب کار نکنید(بسیار خطرناک است)

نکته ششم: قبل از شروع کار مطمئن شوید که آمپرمتر دارای حداقل مقاومت مورد نیاز شما است.

نکته هفتم: به هیچ عنوان منبع تغذیه را با دست خالی خود لمس نکنید(بسیار خطرناک)

تاریخچه آمپرمتر

به نقل از سایتmastech :

رابطه میان جریان الکتریکی، میدان مغناطیسی و نیروهای فیزیکی برای اولین بار توسط هانس کریستین اورستد در سال 1820 مورد توجه قرار گرفت.

او مشاهده کرد هنگامی که یک قطب نمای مغناطیسی در مجاورت یک سیم حامل جریان قرار می گیرد عقربه اش منحرف می شود. برای اندازه گیری جریان در این رویداد از گالوانومتر استفاده شد که از طریق محاسبه مقدار نیرویی که میدان مغناطیسی زمین به عقربه وارد می کرد تا به حالت اولیه بازگردد، مقدار جریان بدست می آمد.

تاریخچه آمپرمتری

اجزای داخلی آمپرمتر

اجزای داخلی آمپرمتر این وسایل هستند:

سیم مسی

دو آهنربای کوچیک دیسک مانند

فویل آلومینیومی

۲ تا سیم

سنباده

باتری قلمی

اجزای داخلی آمپرمتر

کلام آخر

در آخر اگر بخوام بگویم آمپرمتر یک دستگاه به شدت کاربردی برای کاربرانی است که  میخواهند کارهای برق کاری انجام بدهند و به ایمنی کار بسیار اهمیت می‌دهند.

انواع مختلفی از آمپرمترها وجود دارد که بستگی به نیاز شما دارد که به کدام نوع آن احتیاج دارید ولی به طور کلی ما در بالا تمام مدل‌های مختلف آن را با هم بررسی کردیم.

و همچنین اگر نیاز به محصولات دیگر برای کارهای برقی خود دارید شرکت راد ابزار تمام محصولات تجهیزات برقی را برای شما از قلب بازار آورده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *