آمپرمتر کلمپی + بهترین قیمت از قلب بازار تهران

راد ابزار یکی از بزرگ ترین وارد کننده های تجهیزات اندازه گیری دقیق برای حرفه ای هاست . ما در راد ابزار به تمام نیاز های شما برای استفاده از تجهیزات اندازه گیری فکر کرده ایم و شما میتوانید ضمن تماس با کارشناسان راد ابزار اطلاعات کاملی تری راجب خرید آمپرمتر و لوازم دیگر مورد نیاز خود بدست بیاورید

شماره کارشناسی : 09034446164

و همچنین ما محصولاتی مانند منبع تغذیه و میلی آمپرمتر فلوک ، ارت سنج و هزاران محصول دیگر را تحت پوشش قرار میدهیم که میتوانید جهت دریافت بهترین قیمت و مشاوره رایگان با ما در تماس باشید

 

 

تاریخچه آمپرمتر

هانس کریستین اریستد  در سال ۱۸۲۰ رابطه بین جریان الکتریکی و میدان مغناطیسی و مولفه‌های فیزیکی را کشف کرد . داخل این آزمایش سوزن قطب نما را در بغل سیم حامل جریان قرار داد و تغییراتی که از   افزایش ، کاهش و جریان را ثبت نمود این اتفاق باعث ساخت گالوانومتر شد.و همچنین گالوانومتر یک مبدل آنالوگ الکترومکانیکی بود. گالوانومتر یک ابزار ساده قدیمی  برای تشخیص جریان الکتریکی  بوده است. این شکلی تصور کنید که داخل یک جعبه کوچیک یک سیم پیچ وجود دارد که در وسط میدان مغناطیسی قرار گرفته است . وقتی جریان الکتریکی از طریق این سیم رد می‌شود سیم داخل جعبه شروع به حرکت می‌کند و یک عقربه را به حرکت در می‌آورد.این دستگاه اولین ابزاری بود که برای تشخیص جریان الکتریکی از آن استفاده می‌کردند. در اصل لوییجی گالوانی یک دانشمند ایتالیایی ، از آن برای کشف سیگنال‌های  زیردریایی و بعضی اوقات برای  مطالعه ی  فعالیت‌های مغزی از آن استفاده میکرد.

بعدها ابزارهای دیگری مانند رئوسکوپ و رئوستا برای تنظیم جریان الکتریکی ساخته شد. در عصر جدید ابزارهای مدرن‌تری  مانند آمپرمترها با توانایی‌های بیشتر و دقت بالاتر  مورد استفاده عموم است.درسته که در عصر جدید سنجش جریان الکتریکی با قدیم بسیار تفاوت دارد ولی آمپرمترهای جدید تقریباً شکل ساده و قدیمی خود را حفظ کرده اند.

امپر متر قدیمی

آمپرمتر کلمپی

آمپرمتر کلمپی یک دستگاه تست الکتریکی ساده است این دستگاه با ترکیب یک مولتی متر به عنوان پایه اصلی و یک سنسور به نام کلمب ساخته شده است. کلمپ به شکل یک  گیره است که به راحتی به دور سیم‌های حامل جریان  قرار می‌گیرد.  این ویژگی به کاربر اجازه میده که تا بدون نیاز به قطع کردن مدار جریان را اندازه بگیرد.قبل از اختراع آمپرمترهای کلمپی اندازه گیری جریان الکتریکی  نیاز به افزودن یک آمپر سنج به مدار داشت.  این موضوع به معنای این بود که مدار رو باید قطع می‌کردیم  و به سر آمپرسنج اتصال می‌دادیم. ولی با ساخته شدن آمپرسنج‌های کلمپی دیگه این مشکلات برای کاربرها به وجود نیومد.به طور کلی اگه بخوام بگم امپرمترهای کلمپی خیلی  سرعت بیشتری به کار شما میده.همچنین این محصول راحتی زیادی برای شما به ارمغان می اورد و باعث میشد شما در کارتون نیاز به تغییر اتصال نشید.

شانت چیست ؟

شانت آپرمتر وقتی است که جریان الکتریکی با مقدار بالا از داخل آمپرمتر عبور می‌کند  احتمال دارد ساختار داخلی این دستگاه آسیب ببیند برای جلوگیری از این موضوع از مقاومتی به نام شانت که به صورت موازی در آمپرمتر قرار می‌گیرد استفاده میشود .  وظیفه اصلی شانت تقسیم جریان الکتریکی است.

امپرمترکلمپی

فرق بین آمپرمتر و مولتی متر

آمپرمتر و مولتی متر جفتشون ابزار مهمی برای اندازه‌گیری جریان الکتریکی هستند در پایین‌تر این دو محصول را  با هم بررسی می‌کنیم.همچنین برای خرید مولتی متر میتوانید کلیک کنید.

کاربرد

امپرمتر:برای اندازه‌گیری جریان الکتریکی در یک مدار استفاده می‌شه.

مولتی متر:یک ابزار چند کاره است که به شما اجازه میده تا ولتاژ جریان مقاومت الکتریکی را اندازه‌گیری کنید  علاوه بر این مولتی متر می‌تواند تست دیودها و ترانزیستورها انجام دهد.

اندازه‌گیری مقاومت

هر دو آمپرمتر و مولتی متر قادرند به تنهایی مقاومت الکتریکی را اندازه بگیرند

تست دیود و ترانزیستور

اندازه‌گیری مقاومت

هر دو آمپرمتر و مولتی متر قادرند به تنهایی مقاومت الکتریکی را اندازه بگیرند

تست دیود و ترانزیستور

امپرمتر:از قابلیت‌های تست دیود و ترانزیستور را ندارد

مولتی متر:قابلیت تست دیود و ترانزیستورها را دارد

قیمت آمپرمتر

آمپرمترها معمولاً ارزان‌تر از مولتی مترها هستند اما با توجه به قابلیت‌های زیادی که مولتی متر را دارند ممکن است انتخاب شما مولتی متر باشد. در کل استفاده از آمپرمتر و مولتی متر به نیاز شما بستگی دارد.

تفاوت آمپرمتر با گالوانومتر

در پایین‌تر تفاوت آمپرسنج و گالوانومتر را با هم بررسی می‌کنیم.

دقت آمپرمتر نسبت به گالوانومتر بیشتر هست.

آمپرمتر قابلیت اندازه‌گیری جریان متناوب و مستقیم را دارد  اما گالوانومتر تواانایی اندازه‌گیری جریان مستقیم را ندارد.

آمپرمتر  فقط میزان جریان را به ما نشون میدهد ولی گالوانومت جهت و شدت جریان را هم به ما نشون می‌دهد.

از آمپرمتر برای ازه‌گیری جریان در مدارهای الکترونیکی استفاده میشه اما از  گالوانومتر برای اندازه گرفتن پتانسیل در پل‌ها استفاده می‌کنند.

مقاومت آمپرمتر در حالت ایده آل خود صفر است ولی در حالی که گالوانومتر مقاومتی بین ۱۰ الی ۱۰۰ در حالت عادی خود دارد.

آمپرمتر به میدان مغناطیسی وابسته نیست در حالی که گالوانامتر فقط در حضور میدان مغناطیسی کار می‌کند.

آمپرمتر

آمپرمتر تابلویی

آمپر مترو تابلویی نوع خاصی از آمپرسنج‌ها هستندکه  که جهت اندازه‌گیری شدت جریان در تجهیزات برق قدرت و سه فاز  در مقیاس بالا استفاده می‌شود. این آمپرسنج دو نوع آنالوگ و دیجیتال دارند برای نصب بر روی تابلو برق‌ها رایج هستند.

آمپرمتر دیجیتال

آمپرمتر دیجیتال یکی از جدیدترین و به روزترین ‌روش ها را برای اندازه‌گیری  جریان الکتریکی را دارد  داخل این محصول یک میکرو کنترلر تجهیزات جانبی الکترونیکی جهت اندازه‌گیری جریان  در این محصول وجود دارد. این محصول دارای یک صفحه ال‌سی‌دی جذاب است که تبدیل واحد را به راحتی به ما نمایش دهد. که بهترین نوع آمپر مترهای دیجیتال  نوع کلمپی هست.

آمپرمتر رومیزی

از نظر کارایی شبیه به مولتی مترها و ولتمترهای ساده هستند و به صورت رومیزی طراحی شده‌اند تا شما راحت‌تر از آنها استفاده بکنید. آمپرمترهای رومیزی یک مشکل کوچیک دارند اونم این است که در هنگام اندازه‌گیری جریان بعضی اوقات  قطع می‌شوند.

کلام آخر

به شکل کلی استفاده از آمپرمترها  بستگی به نیاز شما دارد شما باید کار خود را بسنجید و نسبت به آن وسیله مورد نیاز خود را پیدا بکنید ولی به طور کلی ما در این مقاله بیشتر آمپرمترهای موجود در بازار را با هم بررسی کردیم که البته شرکت راد ابزار تمام محصولات  مورد نیاز شما را از قلب بازار می‌آورد

که هرگونه نیاز شما به لوازم خاص و حرفه‌ای را برطرف کند فقط نیاز است با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *