لیست قیمت فانکشن ژنراتور

فانکشن ژنراتور جزو یکی از مهم‌ترین لوازم برای تولید انواع مختلف از امواج الکتریکی در آزمایشگاه‌های برق و الکترونیک است. در واقع همه تعمیرکاران و مهندسان برق یا افرادی که به هر نحوی با بردهای الکترونیکی کار می‌کنند، از فانکشن ژنراتور استفاده خواهند کرد و برای کارهای مختلفی از آن بهره خواهند گرفت. در این مقاله ما می‌خواهیم راجع به لیست قیمت فانکشن ژنراتور صحبت کنیم. پس اگر شما هم به کسب اطلاعات مفید و کاربردی در این زمینه علاقه‌مندید، لطفاً ما را تا پایان همراهی بفرمایید. همچنین در زیر لیستی از بهترین فانکشن ژنراتور های فروشگاه راد ابزار را به شما نمایش دادیم تا بتوانید بهترین فانکشن را برای خود انتخاب و خریداری کنید.

 

فانکشن ژنراتور چیست؟

فانکشن یک کلمه انگلیسی به معنای عملکرد می‌باشد؛ به همین دلیل است که دستگاه تولید کننده امواج الکتریکی را فانکشن ژنراتور نامگذاری کرده‌اند. از آنجایی که برای اکثر پروژه‌های تحقیقاتی به اشکال مختلفی از امواج نیاز است؛ در نتیجه فانکشن ژنراتور انواع و اقسام امواج را با دامنه و فرکانس‌های مختلفی تولید می‌کند. به بیان بهتر این دستگاه انواع موج‌های الکتریکی را مانند امواج سینوسی، امواج مثلثی، امواج دندان اره‌ای، امواج مربعی و… را طراحی و تولید خواهد کرد. در ادامه راجع به فانکشن ژنراتور بیشتر توضیح می‌دهیم و کاربردهای آن را به شما معرفی خواهیم کرد.

کاربرد فانکشن ژنراتور

بیشترین کاربردی که این دستگاه دارد در آزمایشگاه‌های الکترونیک و مراکز تحقیق و توسعه می‌باشد که از آن برای تولید انواع اشکال امواج مختلف با ویژگی‌های متنوع به مدارهای الکترونیکی بهره‌برداری می‌شود. البته در کنار این دستگاه از اسکوپ نیز برای مشاهده شکل موج‌های تولید شده به وسیله فانکشن ژنراتور، استفاده می‌کنند.

تفاوت فانکشن ژنراتور با سیگنال ژنراتور چیست؟

این دو دستگاه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند که سه مورد از مهم‌ترین آنها عبارت‌اند از:

۱_ژنراتور معمولاً در فرکانس‌های بالاتر از فانکشن جنراتور کار می‌کند و در صورتی که پهنای باند بالا باشد، سیگنال ژنراتور نمی‌تواند از قابلیت تولید موج دلخواه پشتیبانی کند.

۲_سیگنال ژنراتورها فقط می‌توانند موج‌های سینوسی را تولید کنند؛ اما دامنه و فرکانس‌های موج‌های سینوسی تولید شده توسط سیگنال ژنراتور نسبت به فانکشن ژنراتور بیشتر است.

۳_کاربرد سیگنال ژنراتور بیشتر در حوزه سیگنال‌های rf و زمینه‌های مخابراتی است؛ زیرا با مدولاسیون‌های متنوع به کاربر این امکان را می‌دهند که پله‌های مختلف بین دو فرکانس شروع و پایان را انتخاب کند.

نکات مهم هنگام خرید فانکشن ژنراتور

هنگام خرید این دستگاه باید به موارد مختلفی توجه نمایید تا بتوانید گزینه مناسبی را خریداری کنید. مهمترین نکاتی که در حین انتخاب دستگاه فانکشن ژنراتور باید به آن توجه کنید، شامل موارد زیر هستند:

_توانایی تولید شکل‌های مختلفی از امواج الکتریکی

_سرعت تولید شکل امواج

_قابلیت ذخیره‌سازی و ثبت سیگنال‌ها

_برقراری ارتباط با PC

_میزان دامنه و فرکانس‌های خروجی دستگاه و تعداد کانال خروجی

_تولید امواج دلخواه و سنکرون کردن شکل موج ایجاد شده با سیگنال خارجی

قیمت انواع فانکشن ژنراتور

انواع مختلفی از فاکشن ژنراتور در بازار وجود دارد که قیمت‌های مختلفی را دارا می‌باشند. به عنوان مثال ژنراتور را می‌توان از ۵ میلیون تومان تا ۲۰۰ میلیون تومان نیز در بازار پیدا کرد. اما قیمت این دستگاه‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ صرف نظر از برند و کیفیت دستگاه و مسائل دیگری مانند نوسانات نرخ ارز و قیمت دلار، قیمت این دستگاه بیشتر به امکانات موجود در آن بستگی دارد. برای مثال ژنراتورهایی که فقط نرم‌افزاری هستند، هزینه بسیار پایینی داشته و علاقمندان و دانشجویان می‌توانند با بودجه کمی آن را تهیه کنند. فرکانس این نوع ژنراتورها بیشتر در محدوده صوتی قرار گرفته است و با محدودیت‌های زیادی مواجه است. فانکشن ژنراتورهایی که به شکل جعبه سیاه هستند، از نظر قیمتی از مورد قبلی گرانتر هستند؛ چرا که ضمن اینکه قابل حمل هستند، توان مصرفی پایینی نیز دارند. معمولا از این فانکشن ژنراتورها برای کار با انواع لپ‌تاپ‌ها استفاده می‌شود. ژنراتورهایی که قابلیت اتصال به بازهای مختلف از قبیل pc و… را دارند، قیمت بالاتری نسبت به دو گزینه قبل داشته و معمولاً جهت یک سیستم اندازه‌گیری سفارشی به کار برده می‌شوند‌. در ژنراتورهای اختصاصی رومیزی علاوه بر برنامه‌ها و نمایشگرها، ابزارهای اختصاصی دیگری نیز وجود دارد که قابلیت‌های زیادی به فانکشن ژنراتور می‌دهد و امکان کنترل توسط کامپیوتر را نیز دارا می‌باشد. این ابزارهای گران قیمت باعث می‌شوند تا قیمت دستگاه به مراتب افزایش پیدا کند.

خرید فانکشن ژنراتور

با توجه به اینکه این دستگاه جزو دستگاه‌های تخصصی مورد استفاده در آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیق و توسعه می‌باشد؛ پس هنگام خرید آن باید دقت عمل لازم را به خرج داد. در صورتی که در این زمینه اطلاعات و دانش فنی ندارید، می‌توانید از متخصصان و افرادی که دارای تجربه و تبحر در رابطه با خرید انواع فانکشن ژنراتور هستند، کمک بگیرید. راد ابزار می‌تواند در این زمینه شما را یاری نماید. ضمناً با مراجعه به سایت‌ها و فروشگاه‌های معتبر اینترنتی، انواع و اقسام فانکشن ژنراتور را در مدل‌های مختلف با قیمت‌های متفاوت مشاهده کرده و طبق نیاز و سلیقه خود بهترین گزینه را خریداری نمایید.

کلام آخر

فانکشن ژنراتور که به آن دستگاه مولد موج نیز گفته می‌شود؛ توانایی تولید انواع و اقسام موج‌های الکترونیکی با دامنه و فرکانس‌های متنوع را دارد و معمولاً در آزمایشگاه‌های الکترونیکی و برق، برای شبیه سازی شکل امواج الکتریکی استفاده می‌شود. هنگام خرید فانکشن ژنراتور باید به موارد مختلفی از قبیل مشخصات فنی، قیمت و برند تولید کننده توجه ویژه‌ای داشته باشیم و نسبت به آنها دقت لازم را داشته باشید. در این مقاله ما راجع به لیست قیمت فانکشن ژنراتور صحبت کردیم و سعی داشتیم اطلاعات مفیدی را در این زمینه در اختیار شما دوستان گرامی قرار دهیم تا با این وسیله آشنایی بیشتری پیدا کنید. از اینکه تا انتهای مطلب در کنار ما بودید، از شما کمال تشکر را داریم.

سوالات متداول

۱_بیشترین کاربرد ژنراتور در کجاست؟

این دستگاه معمولا در مراکز تحقیق و توسعه و آزمایشگاه‌های الکترونیک در دانشگاه‌ها تعمیر تجهیزات الکترونیکی استفاده می‌شود و کاربرد دارد.

۲_چگونه می‌توان از دستگاه فانکشن ژنراتور استفاده نمود؟

برای اینکه از دستگاه فانکشن ژنراتور استفاده کنید، طبق نکات زیر عمل کنید؛ پس از روشن کردن آن به کمک دکمه، متغیر مربوط به فرکانس محدوده فرکانسی را مشخص کرده و به کمک ولوم فرکانس آن را تنظیم می‌نماییم. سپس نوع سیگنال خروجی را معین کرده و نهایتاً ولتاژ تاپیک را تعیین کنید. اکنون می‌توانید سیگنال خروجی مورد نظرتان را دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *