لیست قیمت انواع LCR + مشخصات کامل

LCR متر یکی از وسایل اندازه‌گیری قطعات الکترونیکی بوده که ترکیب سه دستگاه اهم سنج، خازن سنج و سلف سنج است. LCR انواع مختلفی دارد که برای استفاده‌های متفاوت در آزمایشگاه مناسب است. در این مقاله ما می‌خواهیم راجع به لیست قیمت انواع LCR+ مشخصات کامل صحبت کنیم. پس برای کسب اطلاعات مفیدی در این زمینه، لطفاً ما را تا پایان همراهی بفرمایید.

LCR چیست؟

یکی از ابزارهای الکتریکی بوده که سرعت و دقت بالایی دارد و میزان کمیت‌هایی مانند ظرفیت خازن، مقاومت الکتریکی و اندوکتانس سلف را مشخص می‌کند. البته LCR به سلف سنگ یا خازن سنج نیز شهرت دارد. در واقع همه کسانی که به نوعی با ابزارآلات الکتریکی و الکترونیکی آشنا هستند و سر و کار دارند، از این دستگاه استفاده می‌کنند. ضمناً با توجه به وجود انواع سلف‌ها در مدارهای الکتریکی، تست و بررسی مداوم آن در اولویت قرار گرفته است. به همین دلیل دستگاه LCR جزو دستگاه‌های محبوب آزمایشگاهی است.

خرید LCR متر

اگرچه توصیه می‌کنیم برای خرید این دستگاه با افراد متخصص که دانش فنی در این زمینه دارند، مشورت نمایید؛ اما اگر خودتان اقدام به خرید LCR متر کردید، باید راجع به موارد مختلف و نکات مهم در مورد این محصول، اطلاعات لازم را داشته باشید. پس سعی کنید بدون آگاهی و اطلاعات اقدام به خرید آن نکنید؛ چرا که ممکن است متناسب با نیاز شما نباشد و بودجه شما را هدر دهد. در صورت خرید از فروشگاه‌های معتبر اینترنتی می‌توانید از مشاوران آنها اطلاعات لازم را راجع به محصول کسب نموده و در مورد خدمات پس از فروش آن، سوالات خود را مطرح نمایید. در نهایت راجع به امکانات دستگاه و توانایی آن دقیقاً اطلاع پیدا کنید، سپس اقدام به خرید کنید. به عنوان مثال در LCR مترهای پیشرفته، امکان انتخاب فرکانس تست وجود دارد؛ در نتیجه در اندازه‌گیری‌ها بهترین نتیجه ممکن حاصل می‌شود. بعضی از دستگاه‌های LCR متر قابلیت اندازه‌گیری اتوماتیک را دارا می‌باشند؛ این یعنی اینکه بعد از اتصال قطعه مورد نظر به دستگاه، بلافاصله دستگاه به شکل اتوماتیک نوع قطعه را تشخیص داده و مقدار آن را نشان می‌دهد. مثلاً اگر یک خازن به دستگاه وصل شود، بلافاصله تشخیص خواهد داد که یک قطعه خازن به همراه مقدار و یکای آن به دستگاه متصل شده و این موارد را روی صفحه نمایش ظاهر می‌کند.

برای خرید LCR متر با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت، فروشگاه راد ابزار در خدمت شماست. این فروشگاه با سالها تجربه موفق در واردات و فروش ابزار آلات همراه شماست تا بهترین اسیلوسکوپ و هر محصول دیگری (مثل میگر، ارت سنج، فشار سنج، پاور متر و…) را با مناسب ترین قیمت بازار در اختیارتان قرار بده.

قیمت LCR متر

قیمت این محصول بستگی به مشخصه‌های متعددی دارد که هر کدام از این موارد به نحوی روی قیمت دستگاه تاثیرگذار خواهد بود. از مهم‌ترین پارامترهای موثر بر قیمت LCR متر عبارت‌اند از:

-قابلیت‌ها و ویژگی‌های دستگاه: هر چقدر دستگاه توانایی انجام کارها را به شکل دقیق‌تر داشته باشد و اصطلاحا توان اجرایی بالاتری را در اختیار کاربر قرار دهد، مسلماً قیمت بالاتری نیز خواهد داشت.

-محدوده اندازه‌گیری: LCR متری که بتواند محدوده اندازه‌گیری بیشتری داشته باشد، قیمت بالاتری نیز دارد.

-دقت اندازه‌گیری: دقت نیز یکی از مهم‌ترین آپشن‌ها اثرگذار قیمت این محصول است. هر چقدر محصول شما دقیق‌تر بوده و دقت اندازه‌گیری آن بالاتر باشد، قیمتش افزایش پیدا می‌کند.

-برند سازنده: در صورت خرید این محصول از برندهای مرغوب و با کیفیت و شناخته شده، مسلماً باید قیمت بیشتری را نسبت به سایر برندها بپردازید؛ چرا که برندهای مطرح دنیا، محصولات با کیفیتی را ارائه می‌دهند که ضمن کارایی فوق العاده، دوام زیادی نیز دارند.

پس مجموعه این عوامل روی قیمت LCR متر موثر خواهد بود. در این میان مواردی چون میزان تقاضا و عرضه، نوسانات نرخ ارز و… نیز روی قیمت نهایی محصول تاثیر می‌گذارد. ضمنا برای خرید این محصول با بهترین قیمت و کیفیت می‌توانید از راد ابزار کمک بگیرید.

انواع LCR

LCR از نظر ابعاد و نوع تکنولوژی به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. اگر دسته‌بندی بر اساس نوع تکنولوژی باشد:

  • LCR متر آنالوگ: این نوع LCR مترها قدیمی‌تری بوده و مقدار مورد نظر را به کمک عقربه و صفحه مندرج نشان می‌دهند. همچنین در نمایش مقادیر مختلف مقاومت سلف و خازن محدودیت داشته و نسبت به نمونه‌های دیجیتالی، قیمت پایین‌تری دارند و دقتشان نیز کمتر است.
  • LCR متر دیجیتال: جدیدترین نسل LCR مترها نوع دیجیتال بوده که جهت نشان دادن مقادیر مختلف، از نمایشگر دیجیتال استفاده می‌شود. دقت و خطای کم این نوع LCR متر باعث شده است تا نسبت به نمونه‌های آنالوگ محبوبیت بیشتری داشته باشند. ضمناً LCR مترهای دیجیتال، در نمایش مقادیر مختلف محدودیت کمی دارند.

دسته‌بندی بر اساس ابعاد شامل موارد زیر است:

  • LCR متر رومیزی: این مدل LCR مترها برای فضاهایی که ساکن طراحی شده‌اند، به کار برده می‌شود؛ چرا که ابعاد بزرگتری داشته و معمولاً آن را به عنوان یک ابزار آزمایشگاهی ثابت مورد بهره‌برداری قرار می‌دهند.
  • LCR متر دستی: این LCR مترها از نظر ابعاد کوچکتر بوده و می‌توانیم بگوییم که قابل حمل هستند. آنها برای تغذیه از باتری استفاده می‌کنند. همچنین. LCR مترهای دستی دارای پورت usb بوده که اطلاعات را به راحتی به کامپیوتر یا لپ تاپ منتقل می‌کند. دقت اندازه‌گیری در LCR مترهای دستی، عددی بین یک دهم تا دو دهم درصد است.

کلام آخر

LCR متر یکی از وسایل اندازه‌گیری است که در آزمایشگاه الکترونیک کاربرد زیادی دارد. همچنین سرعت و دقت بالایی داشته و به راحتی می‌تواند میزان کمیت‌های مختلف را مانند خازن، مقاومت و سلف را معین کند. LCR مترها انواع مختلفی دارند که بسته به بودجه مالی و نیازتان، می‌توانید هر کدام از آن را خریداری نمایید. پارامترهای مختلفی در تعیین قیمت این محصول تاثیرگذار می‌باشند؛ اما توصیه ما این است که به کیفیت بیش از همه چیز توجه کنید. هر چقدر محصول با کیفیت‌تر باشد، دوام و پایداریش نیز بیشتر است و در نتیجه و کارکرد بهتری را ارائه می‌دهد. برای خرید LCR متر سعی کنید از مراکز معتبر استفاده کرده و از افراد دارای تجربه و دانش فنی کمک بگیرید. در این مقاله ما راجع به لیست قیمت انواع LCR و موارد مرتبط با آن صحبت کردیم. امیدواریم از این نوشتار بهره کافی را برده باشید و برای شما کاربردی بوده باشد. از اینکه تا پایان در کنار ما بودید، از شما عزیزان نهایت تشکر را دارم.

سوالات متداول

۱_بهترین مدل LCR متر کدام است؟

LCR متر یونیتی ساخت کشور چین بوده که بسیار با کیفیت و مقرون به صرفه می‌باشد و توانایی اندازه‌گیری دقیق مقاومت سلف و ظرفیت خازن را داراست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *