لیست خرید هیتر هویه

دستگاه هیتر هویه جزو یکی از اصلی‌ترین ابزار برای تعمیرات گوشی موبایل می‌باشد که معمولاً در فرایند لحیم کاری از آن بهره گرفته می‌شود؛ به عنوان مثال زمانی که یک قطعه الکترونیکی از روی برد موبایل از طریق فرایند لحیم کاری برداشته خواهد شد، از دستگاه هیتر و هویه استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که در برخی از مواقع دستگاه هیتر بدون هویه است که در چنین شرایطی معمولاً تعمیرکار می‌تواند از یک دستگاه هویه مجزا کمک بگیرد. اما این روزها برای راحتی فرد تعمیرکار، در کنار هیتر یک هویه نیز تعبیه شده است تا تعمیرات مورد نظر به سادگی انجام شود.

در زیر لیستی از بهترین هیتر هویه های فروشگاه بزرگ راد ابزار را به شما نمایش دادیم تا بتوانید بهترین هیتر هویه را برای خود انتخاب و خریداری کنید.

 

هیتر هویه و اجزای تشکیل دهنده آن

همانطور که گفتیم هیتر هویه جزو لوازم ضروری در تعمیرات موبایل و تعمیرات الکترونیکی می‌باشد که جهت حرارت دادن به انواع و اقسام قطعات الکترونیکی مورد استفاده واقع می‌گردد. به عنوان مثال قطعاتی مانند کانکتورهای موبایل٫ صفحه نمایش٫ دوربین٫ آی سی و… حرارت می‌‌دهد؛ لذا استفاده از این وسیله در تعمیر بردهای الکترونیکی بسیار پرکاربرد است. همانطور که از اسم آن پیداست این دستگاه از دو بخش اصلی هویه و هیتر ساخته شده است؛ البته اجزای کاربردی و مهم دیگری نیز دارد که عبارت‌اند از :

-المنت هویه

-نوک هویه

-دسته هیتر

-المنت هیتر

-دسته هویه که باید عایق باشد.

-نازل دستگاه

انواع هیتر هویه

۱_هیتر هویه دیجیتال: این نوع هیتر هویه صفحه نمایش دیجیتالی دارد که دما را نشان خواهد داد. استفاده کنندگان می‌توانند دمای مشخص مورد نظرشان را انتخاب نمایند ته در بعضی از مدل‌های هیتر هویه دیجیتال، دما به شکل خودکار تنظیم می‌گردد که به دلیل داشتن دقت بالای دما، جهت تعمیر برخی از قطعات الکترونیکی کوچک و حساس مثل قطعات موبایل بسیار کاربردی است.

۲_هیتر هویه آنالوگ: در این نوع هیتر هویه دما به وسیله یک محرک آنالوگ تنظیم می‌گردد و در واقع اصطلاحا به شکل دستی دما را تنظیم می‌کنند. از این وسیله نیز برای تعمیرات موبایل استفاده می‌شود؛ اما نسبت به هیتر هویه‌های دیجیتال دقت کمتری جهت تعمیر قطعات الکترونیکی حساس دارد.

خرید هیتر هویه

هنگام خرید این وسیله باید به موارد مختلف آن توجه نمایید؛ بدین ترتیب می‌توانید با آگاهی بیشتری گزینه مناسبی را برای خود انتخاب نمایید. مهمترین مواردی که در حین خرید هیتر هویه باید به آن توجه کرد عبارت‌اند از:

  • طراحی مناسب: دقت داشته باشید که هیتر هویه باید کاربری آسانی داشته و طراحیش مناسب و دقیق باشد؛ مثلاً دسته آن کاملاً محکم باشد تا کاربر به راحتی بتواند با استفاده از آن، روی قطعات الکترونیکی کوچک کار کند.
  • دمای قابل تنظیم و دقت در کنترل دما: همانطور که می‌دانید در هیتر هویه دما قابل تنظیم است و به فرد این امکان را می‌دهد که برای هر قطعه الکترونیکی، دمای مورد نظر را انتخاب کند. ضمناً یک هیتر هویه مناسب باید سیستم کنترل دما داشته باشد تا کاربر بتواند برای انواع قطعات الکترونیکی مختلف دما را کنترل نماید. پس هنگام خرید از این نظر به محصول دقت نمایید.
  • سرعت گرم شدن: هر چقدر هیتر هویه بتواند در زمان کوتاه‌تری گرم شده و آماده به کار گردد، یعنی اینکه کارایی و قابلیت بیشتری دارد.
  • قابلیت تعویض المان گرمایی: هنگام خرید به این مسئله توجه زیادی داشته باشید؛ زیرا المان گرمایی این محصول ممکن است با گذشت زمان فرسوده شده و کارایی خود را از دست دهد، پس احتیاج به تعویض دارد. لذا بهتر است هیتر هویه قابلیت تعویض المان گرمایی را داشته باشد؛ زیرا در غیر این صورت با فرسوده شدن المان گرمایی و از دست دادن کارایی آن، هیتر هویه غیر قابل استفاده می‌شود.
  • کیفیت ساخت: بدیهی است که محصولاتی که با کیفیت بوده و توسط شرکت‌های معتبر ساخته می‌شوند، مرغوب‌تر و بادوام‌تر می‌باشند. پس کیفیت ساخت هیتر هویه نیز اهمیت شایانی داشته و در هنگام خرید و انتخاب محصول، به این نکته توجه داشته باشید.
  • ایمنی: بحث ایمنی در محصولات برقی و حرارتی اهمیت زیادی دارد. این وسیله نیز باید ایمنی مناسبی داشته باشد؛ به عنوان مثال در صورتی که هیتر هویه مجهز به سیستم خاموشی اتوماتیک باشد؛ اگر کاربر فراموش کند آن را خاموش کند، پس از گذشت مدتی به شکل خودکار خاموش خواهد شد و بدین ترتیب صدمه‌ای به وسیله وارد نمی‌شود.
  • قابلیت تنظیم جریان هوا: اگر هیتر هویه یک سیستم تنظیم جریان هوا داشته باشد، کاربر به راحتی می‌تواند حجم مناسبی از هوا را جهت خنک کردن قطعات انتخاب نماید؛ در نتیجه قطعات الکترونیکی آسیب نمی‌بینند.

نکات قابل توجه هنگام استفاده از هیتر هویه

_به هیچ وجه نوک هویه را اهرم نکنید و هرگز آن را با اجسام بسیار سفت تمیز نکنید.

_زمانی که نوک هویه داغ است، اصلاً و ابداً آن را در مایعات سرد وارد نکنید.

_دقت داشته باشید که زمانی که هیتر شما داغ است، دسته آن را با نهایت دقت روی جایگاهش قرار داده و به هیچ عنوان ضربه‌ای به آن وارد نکنید؛ چرا که در این صورت دسته هیتر خراب می‌شود.

_قبل از اینکه دستگاه را خاموش کنید، ابتدا صبر کنید تا المنت آن کاملاً سرد شود. البته این موضوع در هیترهای مختلف، متفاوت است؛ به عنوان مثال برخی از هیترها سنسور آف دارند و هنگامی که دسته هیتر را روی جایگاه خود در دستگاه قرار می‌دهید، سنسور آف فعالیت خود را آغاز کرده و با گذشت زمان دما به صفر می‌رسد. در این شرایط شما موظف به خاموش کردن دستگاه هستید. در برخی دیگر از انواع دستگاه هیتر، به محض اینکه دکمه خاموش را می‌زنید به صورت اتوماتیک فن دستگاه روشن شده باعث سرد شدن المنت می‌شود.

سخن آخر

اهمیت استفاده از هیتر هویه را بیشتر کسانی که در تعمیرات قطعات الکترونیکی مانند موبایل را انجام می‌دهند، متوجه خواهند شد؛ زیرا به کمک این وسیله با دقت بالا و در کمترین زمان ممکن اجزا و قطعات الکترونیکی لحیم می‌شود. در واقع هر تعمیرکاری که کار تعمیر قطعات روی برد را انجام می‌دهد، احتیاج به این وسیله دارد. اگر شما قصد تهیه هیتر هویه را دارید، می‌توانید آن را در فروشگاه‌های معتبر اینترنتی خریداری نمایید. در این مقاله ما در رابطه با لیست خرید هیتر هویه و مطالب مرتبط با آن صحبت کردیم. از اینکه تا پایان در کنار ما بودید، از شما عزیزان سپاسگزاریم.

سوالات متداول

۱_تفاوت هیتر هویه آنالوگ و دیجیتال چیست؟

اصلی‌ترین تفاوت این دو نوع هیتر هویه در نحوه کنترل دمای آنهاست.

۲_کاربرد هیتر هویه چیست؟

از این وسیله علاوه بر استفاده در تعمیرات موبایل، برای ذوب کردن خمیر قلب یا شابلون زدن نیز استفاده می‌شود.

۳_برندهای معتبر هیتر هویه کدام‌اند؟

Quick

Sugon

Good

Jbc

۴_هیترهویه چگونه کار می‌کند؟

درون دسته هیتر هویه یک فن قرار داده شده است که هوا را تولید کرده و یک المنت نیز وجود دارد که هوای سرد را به هوای گرم تبدیل می‌کند؛ همچنین شدت باد و میزان حرارت نیز توسط خود وسیله، قابل تنظیم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *