خرید و قیمت انواع ارت سنج

ارت سنج‌ که به آن ارت تستر نیز می‌گویند؛ دستگاهی است که جهت اندازه‌گیری مقاومت چاه ارت از آن استفاده می‌شود. البته این دستگاه توانایی تشخیص مقاومت ویژه خاک را نیز دارا می‌باشد. اما جهت بررسی اطمینان از عملکرد صحیح سیستم‌های چاه ارت استفاده از دستگاه ارت‌سنج بسیار لازم و ضروری می‌باشد. ما در این مقاله می‌خواهیم راجع به قیمت و خرید انواع ارت سنج صحبت کنیم در صورتی که تمایل دارید راجع به این مسئله اطلاعات مفیدی را داشته باشید، لطفاً ما را تا انتها همراهی بفرمایید.

در ادامه لیستی از بهترین ارت سنج های فروشگاه بزرگ راد ابزار را در اختیار شما قرار میدهیم تا بتوانید بهترین ارت سنج را برای خود انتخاب و خریداری کنید.

 

 

ارت سنج و ساختار داخلی آن

این دستگاه از یک ژنراتور با محور دستی تشکیل شده است و یک مغز یکسو کننده جریان نیز به همراه یک سو کننده‌ها در شفت ژنراتور دی سی قرار گرفته است. همچنین دستگاه ارت تستر دو عدد کموتاتور دارد که از آنها جهت تبدیل جریان استفاده می‌شود. دستگاه ارت سنج دارای چهار جاروبک نیز هست که همیشه به آن وصل هستند و جهت هدایت نیرو از بخش‌های ثابت به بخش‌های متحرک دستگاه کاربرد دارند. همچنین ارت سنج دارای دو سیم پیچ فشار و جریان است که هر کدام از این سیم پیچ‌ها دارای دو ترمینال می‌باشند و یک آهنربای دائمی نیز در مقابل هر سیم پیچ قرار گرفته است و از سوی دیگر آنها را به الکترودهای کمکی متصل کرده‌اند.

دسته‌بندی ارت سنج بر اساس نحوه نمایش

این دستگاه را طبق نوع نمایش مقدارهای اندازه‌گیری شده به دو نوع تقسیم می‌کنند که عبارت‌اند از:

۱_ارت سنج آنالوگ: این نوع ارت سنج‌ها که معمولاً دیگر تولید نمی‌شوند و باید آنها را به صورت دست دوم در بازار پیدا کرد، قدیمی هستند و فقط برای اندازه گیری مقاومت زمین از آنها استفاده می‌شود و از طریق عقربه‌ای که روی صفحه نمایش آنها وجود دارد، مقادیر اندازه‌گیری شده را نمایش خواهند داد.

۲_ارت سنج دیجیتال: ارت سنج‌های دیجیتال نسبت به نوع آنالوگ جدیدتر بوده و میزان دقت اندازه‌گیری آنها بسیار بالاتر است. لذا امروزه بیشتر از ارت سنج دیجیتال استفاده می‌شود؛ زیرا هم خواندن اعداد در آن آسان است و هم مقادیر نشان داده شده دقیق‌تر است.

مزیت‌های استفاده از ارت سنج

_مهمترین مزیت این وسیله برای اندازه‌گیری مقاومت زمین می‌باشد.

_کاربری دستگاه بسیار راحت است.

_امنیت دستگاه ارت سنج برای کاربران بالا می‌باشد.

_هنگام استفاده از دستگاه ارت سنج نیازی به قطع کابل‌ها نیست.

_از این دستگاه می‌توانید در زمینه‌های بتنی نیز جهت اندازه‌گیری مقاومت زمین استفاده نمایید.

کاربردهای ارت سنج

ارت سنج دستگاهی است که در زمینه‌های مختلفی کاربرد دارد که در اینجا به برخی از مهم‌ترین آن اشاره می‌کنیم:

۱_ارت سنج برای تیره برق‌ها و روشنایی‌های موجود در خیابان‌ها کاربرد دارد.

۲_جهت سیستم حفاظت از صاعقه

۳_برج‌های مخابرات و مراکز داده پردازی از سیستم ارت سنج استفاده می‌کنند.

۴_ساختمان‌هایی که بسیار بلند هستند و برج‌ها از این دستگاه بهره می‌گیرند.

۵_قابل استفاده در استودیوهای ضبط صدا و پالایشگاه‌ها

نکات مهم در حین اندازه‌گیری چاه ارت

  • به هیچ وجه از ارت سنج‌های بدون روکش یا صدمه دیده جهت اندازه‌گیری چاه ارت استفاده نکنید.
  • زمانی که دستگاه روشن بوده و یا در حال تست است، باتری‌های آن را جدا نکنید.
  • به هیچ وجه دستگاه ارت سنج را در برابر حرارت و رطوبت زیاد قرار ندهید؛ زیرا ممکن است خطرناک باشد.
  • وقتی ارت سنج در محیط‌های مرطوب قرار دارد، محفظه باتری دستگاه را باز نکنید.
  • به هیچ وجه ارت سنج را در مجاورت مواد قابل احتراق و یا در شرایطی که نشت گاز وجود دارد، قرار ندهید.
  • توجه به تنوع در انواع و اقسام ارت سنج‌ها هنگام استفاده از این وسیله، دفترچه راهنمای آن را بخوانید و در محدوده تعیین شده از آن استفاده کنید.

قیمت ارت سنج

قیمت این محصول به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ به عنوان مثال اندازه‌گیری چاه ارت و محدوده اندازه‌گیری، هر کدام ممکن است روی قیمت ارت سنج تاثیر بگذارد. اما عامل موثر روی قیمت دستگاه ارت سنج برند و مارک محصول است. مثلاً برند فلوک جزو گران‌ترین و در عین حال با کیفیت‌ترین محسوب می‌شود. این برند ساخت کشور آمریکا بوده از نظر کیفی درجه یک می‌باشد. برای اطلاع از قیمت ارت سنج می‌توانید از کارشناسان فروشگاه‌های اینترنتی سوال بفرمایید. فروشگاه راد ابزار در این زمینه آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می‌باشد.

خرید انواع ارت سنج

با توجه به تنوع برندها و مدل‌های مختلف ارت ، احتمالاً هنگام خرید آن دچار سردرگمی می‌شوید. البته توصیه می‌کنیم پیش از خرید با مشاوران یا افراد متخصص در این زمینه مشورت نمایید. اما به طور کلی برای داشتن بهترین انتخاب، سعی کنید محصولاتی را که قبلاً توسط خودتان یا دیگران آزمایش شده و از کیفیتشان رضایت لازم به عمل آمده است را گزینش نمایید. از طرفی دیگر با مطالعه و تحقیق دقیق راجع به انواع و اقسام مدل‌های ارت سنج و برندهای تولید کننده آن، می‌توان یک تصمیم مناسب را اتخاذ کرد. بهتر است بیشتر به سمت شرکت‌ها و کمپانی‌های بزرگ در زمینه تولید این وسیله مراجعه نمایید؛ چرا که چنین کمپانی‌هایی با داشتن سابقه و تجربه طولانی در طراحی و تولید و ارائه انواع ارت سنج‌ها، محصولات مطلوب و با کیفیتی را به بازار ارائه می‌دهند. حتماً از فروشگاه‌های معتبر این دستگاه را بخرید و از خدمات پس از فروش آنان نیز بهره‌مند گردید.

فروشگاه راد ابزار با حدود نیم قرن تجربه در زمینه فروش ابزار آلات صنعتی در خدمت شما است تا ارت سنج و هزاران محصول دیگر ( مانند آمپر متر،مولتی متر،میگر،هویه هوای گرم و… ) را با بهترین کیفیت ارائه دهد.

نکات مهم هنگام خرید ارت سنج

_پیش از خرید این دستگاه باید دقت اندازه‌گیری آن را بسنجید؛ هر چقدر دقت این دستگاه بالاتر باشد، نتایج دقیق‌تری به دست می‌آید.

_از نکاتی که باید در حین خرید ارت سنج به آن توجه کنید، توانایی اندازه‌گیری ولتاژAC است که باید به آن دقت کنید.

_اگر می‌خواهید مقاومت خاک را اندازه‌گیری کنید؛ حتماً در رابطه با داشتن این قابلیت از دستگاه مورد نظرتان اطمینان لازم را کسب کنید.

_محدوده مقاومتی که دستگاه ارت سنج می‌تواند آن را اندازه‌گیری کند نیز حائز اهمیت است. پس هنگام خرید حداکثر و حداقل مقاومت الکتریکی اندازه‌گیری شده توسط دستگاه را بدانید.

_در صورتی که دستگاه ارت سنج قابلیت اتصال به کامپیوتر را داشته باشد، امکان تجزیه و تحلیل دقیق‌تر داده‌ها بیشتر می‌شود. شما می‌توانید این مورد را نیز از فروشنده سوال کنید.

_برخی ارت سنج‌ها قابلیت ذخیره سازی نمونه تست‌ها را نیز دارند. با داشتن این ویژگی شما می‌توانید همه نتایج تست‌های قبلی را ذخیره کرده و در صورت نیاز آنها را مرور نمایید.

_به سایز دستگاه توجه کنید. باید اندازه آن متناسب با کار شما باشد و توانایی حمل و نقل آن را داشته باشید.

_موقع خرید ایمنی ارت سنج را سنجیده؛ چرا که ممکن است دستگاه در شرایط گرد و غبار یا رطوبت قرار بگیرد؛ لذا ایمنی آن اهمیت زیادی دارد. بهتر است دستگاه شما با استانداردهای ایمنی مطابقت کامل را داشته باشد.

_شهرت و اعتبار برندی که خریداری می‌کنید نیز اهمیت زیادی داردو این مسئله برای خرید همه محصولات مهم است؛ پس برای خرید ارت سنج نیز به آن توجه نمایید.

کلام آخر

ارت سنج یک دستگاه جهت اندازه‌گیری مقاومت چاه ارت و مقاومت زمین است که در صنایع متنوعی مانند مخابرات الکترونیک و برق، یکی از ابزارهای مهم به شمار می‌رود. این محصول با توجه به پارامترهای مختلفی تعیین شده و اگر قصد خرید ارت سنج را دارید، می‌توانید جهت کسب اطلاعات در رابطه با انواع و اقسام مدل‌های آن و دریافت مشاوره از کارشناسان فروش این محصول، گزینه خوبی را برای خود انتخاب کنید. در این مقاله ما راجع به قیمت و خرید انواع ارت سنج صحبت کردیم. امیدواریم از این نوشتار بهره کافی را برده باشید. از اینکه تا پایان در کنار ما بودید، از شما عزیزان سپاسگزاریم.

سوالات متداول

۱_مهمترین دلیل استفاده از ارت سنج چیست؟

از این دستگاه جهت پیشگیری از ایجاد ولتاژ‌های ناخواسته و حذف ولتاژ‌های اضافی و حفاظت از جان افراد و وسایل و تجهیزات برقی استفاده می‌شود.

۲_روش‌های اتصال ارت سنج به چه صورت است؟

معمولا روش‌های متنوعی جهت اتصال این وسیله وجود دارد که عبارت‌اند از: ارت سنج ۲سیمه، ارت سنج ۳ سیمه و ارت سنج ۴ سیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *