خرید مولتی متر با بهترین قیمت +ارسال رایگان به سراسر کشور

فروشگاه راد ابزار یکی از بزرگ ترین وارد کننده های مولتی متر با حدود نیم قرن تجربه با شماست تا بهترین قیمت ها را به شما ارائه دهد.

امروزه فروشگاه های زیادی هستند که انواع مولتی متر ها را میفروشند اما میدانیم که همه دنبال محصولاتی هستند که علاوه بر کیفیت خوب،قیمت مناسبی نسبت به بقیه داشته باشد. اگر شما نیز به دنبال همچین چیزی میگردید که قطعا همینطور است،بدون هیچ شکی و با اطمینان خاطر از محصولات ما دیدن فرمایید .

پس اگر میخوایید از بهترین ها خرید کنید راد ابزار در خدمت شماست.

مجموعه راد ابزار تمام تلاش خودش را کرده تا محصولاتی مانند همین مولتی متر، تجهیزات لحیم کاری(هویه دستی، هویه رومیزی،هویه هوای گرم،هویه گازی،قلع کش،میگر،سیم لحیم) و هزاران محصول دیگر را با بهترین کیفیت در اختیار مشتریان خود قرار بده تا خیالشان را از بابت خریدی عالی و با بهترین قیمت راحت کند.

شما میتوانید این محصول را با بهترین کیفیت و کارایی و با خیالی راحت از راد ابزار تهیه کنید. برای خرید مولتی متر وارد شوید.

در زیر برخی از مولتی متر ها با بهترین قیمت از فروشگاه راد ابزار را به شما عزیزان نمایش خواهیم داد.

 

 

به نقل از ویکی پدیا:

مولتی‌متر (به انگلیسی: multimeter) یا مولتی‌تستر (به انگلیسی: multitester) دستگاهی برای اندازه‌گیری چندین کمیت الکتریکی مانند ولتاژ، جریان، مقاومت الکتریکی، ظرفیت خازنی است، که می‌توان با آن سلامت یا مشخصات قطعات الکتریکی یا الکترونیکی را نیز ارزیابی کرد.

مولتی‌متر از اساسی‌ترین ابزار مهندسان و تعمیرکاران برق و الکترونیک است که در هر کارگاه، تعمیرگاه یا آزمایشگاه برق یافت می‌شود. مولتی‌متر، دو نوع آنالوگ (عقربه‌ای) و دیجیتال (رقمی) دارد، گرچه نوع آنالوگ آن، کم‌وبیش منسوخ شده‌است.

در مولتی‌متر می‌توان با یک کلید قابل چرخش (سِلِکتور)، کمیت الکتریکی موردنظر برای اندازه‌گیری و حدود آن را انتخاب کرد. برای استفاده از مولتی‌متر لازم است با کمیت‌های الکتریکی آشنا بود، چرا که هر یک، واحدی مشخص دارد.

نام دیگر مولتی‌متر، که امروزه کم‌تر رایج است، آوومِتر (Avometer) است که از حروف اول آمپر (Amper)، ولت (Volt) و اهم (Ohm) می‌آید.

تاریخچه مولتی متر

نخستین ابزار برای اندازه‌گیری کمیت‌های الکتریکی، گالوانومتر (Galvanometer) بود که ۱۸۲۰ میلادی برای اندازه‌گیری جریان‌های کم ساخته‌شد. گالوانومتر (آمپرسنج) را می‌توان با سری کردن یک مقاومت با آن، برای اندازه‌گیری ولتاژ، و با پل وتستون، برای اندازه‌گیری مقاومت، نیز به کار برد. گالوانومتر، نخستین نمونه آمپرمتر بود که تنها در آزمایشگاه کاربرد داشت و بزرگ و حساس بود.

نخستین مولتی‌متر در دهه ۱۹۲۰ اختراع شد. ساخت آن را به یک مهندس اداره پست بریتانیا به‌نام Donald Macadie نسبت داده‌اند. این دستگاه، جریان، ولتاژ و مقاومت را اندازه می‌گرفت. او این دستگاه را آوُمتر Avometer نامید.

مولتی‌مترهای امروزی با بهره‌گیری از مدارهای الکترونیکی و پردازنده‌های ساده، چندین کمیت الکتریکی را اندازه می‌گیرند و روی نمایش‌گر ال‌سی‌دی نشان می‌دهند.

مولتی متر ها از سه قسمت اصلی ترمینال ها و دکمه های تنظیم کننده، کلید انتخاب یا سلکتور برای انتخاب کردن موارد مورد نظر و یک صفحه دیجیتال برای نمایش نتایج بدست آمده تشکیل میشوند.

کاربرد مولتی متر

با استفاده از یک مولتی متر میتوانید شارژ باتری ماشین، بوق آن، دینام ماشین و هر مدار الکتریکی که در ماشین به کار رفته است را بررسی کنید.

مولتی متر ها در خانه نیز کارایی هایی دارند، مثل تست کردن سوکت های معیوب، بررسی لوازم های خانه و…

یکی از مهم ترین کاربرد های مولتی متر، تست و بررسی قطعه هایی مثل خازن، دیاک و ترانزیستور و… برای متوجه شدن سالم یا خراب بودن این قطعات است.

مولتی متر ها با توجه به مدل هایی که دارند عملکرد های مخلتفی از خود نشان میدهند. مثلا مولتی متر های پایه ولتاژ مقاومت و آمپر را اندازه گیری میکنند اما مولتی متر های پیشرفته تر توانایی اندازه گیری مقادیر مختلفی مثل ظرفیت، فرکانس، درجه حرارت، ولتاژ های AC و DC را دارند.

ویژگی های مولتی متر

مولتی متر ها از دقت بسیاری بالایی برخورداند، امپدانس ورودیاش بالاست،هزینه کمتری نسبت به دستگاه های دیگر دارند، نتایج را به طور خودکار نمایش میدهند، دارای صفحه نمایشگر دیجیتال اند که امکان خواندن واضح در فواصل بالا را فراهم میکند.

مولتی متر دیجیتال

انواع مولتی متر

مولتی متر ها در انواع مختلفی وجود دارند مثل مولتی متر دیجیتال، مولتی متر آنالوگ، مولتی متر کلمپی و مولتی متر رومیزی.

مولتی متر دیجیتال ابزاری است که از صفحه نمایشگر دیجیتال برای نمایش نتایج و مقدار های بدست آمده استفاده میکند. این مولتی متر توانایی نشان دادن واحد های اندازه گیری را نیز دارند. معمولا مولتی متر های دیجیتال برای عملکرد خود از باتری تغذیه میکنند.

مولتی متر آنالوگ برای نمایش نتایج از یک صفحه نمایشگر عقربه ای استفاده میکند.این مولتی متر برای محاسبه جریان و پتانسیل به کار میرود. مولتی متر آنالوگ که به آن مولتی متر عقربه ای نیز میگویند به دلیل کاربرد کمتر نسبت به سایر مولتی متر ها هزینه کمتری دارد. از آنجایی که این مولتی متر به شدت در برابر ضربه حساس است هنگام استفاده از بسیار مراقب باشید تا آسیب نبیند.

مولتی متر کلمپی

مولتی متر کلمپی نوعی مولتی متر دیجیتال است که به جز امکاناتی که مولتی متر دیجیتال دارد، شامل یک انبرر یا چنگک است. این چنگک جریان عبوری از المان ها را بدون نیاز به سری کردن مولتی متر با المان اندازه گیری میکند.

مولتی متر رومیزی یک نوع خاص از مولتی متر هاست که بر خلاف مولتی متر های دستی روی یک پایه یا میز قرار دارند. این مولتی متر به دلیل اندازه گیری بالا بیشتر در آژمایشگاه و کارگاه ها مورد استفاده قرار میگیرد.

فروشگاه بزرگ راد ابزار، مولتی متر هایی با انواع مدل ها و برند های مختلف با بهترین قیمت و کیفیت را برای ارائه به مشتریان خود در اختیار دارد و آماده خدمت رسانی به مشتریان خود است.

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر و گرفتن مشاوره در خصوص مولتی متر ها و یا هر ابزار اندازه گیری دیگری میتوانید با ما در تماس باشید.

مولتی متر آنالوگ

تفاوت مولتی متر دیجیتال و آنالوگ

مولتی متر های دیجیتال همانطور که میدانید دارای صفحه نمایش دیجیتال هستند که باعث میشود اعداد و نتایج بدست آمده را با دقت بالا تری بخوانید و امکان اشتباه در آن خیلی کم است. اما مولتی متر آنالوگ با عقربه ها این کار را میکند و از دقت بالایی برخوردار نیست.

از مولتی متر های دیجیتال برای اندازه گیری فرکانس ها میتوان استفاده کرد اما مولتی متر آنالوگ برای اندازه گیری فرکانس چندان مناسب نیست.

همچنین مولتی متر های دیحیتال توانایی اندازه گیری با دقت بسیار بالا و نمایش نتایج بدست آمده به صورت اعشاری را دارند اما مولتی متر های آنالوگ قابلیت نمایش اعشاری را ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *