خرید بهترین سیم لحیم بازار + ارسال به سراسر کشور

فروشگاه راد ابزار یکی از وارد کننده های سیم لحیم  با حدود نیم قرن تجربه کنار شماست تا بهترین قیمت ها را به شما ارائه دهد.

امروزه فروشگاه های زیادی هستند که سیم لحیم های مختلف را میفروشند اما میدانیم که همه دنبال محصولاتی هستند که علاوه بر کیفیت خوب،قیمت مناسبی نسبت به بقیه داشته باشد. اگر شما نیز به دنبال همچین چیزی میگردید که قطعا همینطور است،بدون هیچ شکی و با اطمینان خاطر از محصولات ما دیدن فرمایید .

پس اگر میخوایید از بهترین ها خرید کنید راد ابزار در خدمت شماست.

 

مجموعه راد ابزار تمام تلاش خودش را کرده تا محصولاتی مثل همین سیم لحیم، تجهیزات لحیم کاری(هویه دستی، هویه رومیزی،هویه هوای گرم،هویه گازی،قلع کش،میگر) و هزاران محصول دیگر را با بهترین کیفیت در اختیار مشتریان خود قرار بده تا خیالشان را از بابت خریدی عالی و با  بهترین قیمت راحت کند.

شما میتوانید این محصول را با بهترین کیفیت و کارایی و با خیالی راحت از راد ابزار تهیه کنید. برای خرید سیم لحیم وارد شوید.

برای خرید سیم لحیم از مجموعه راد ابزار کلیک کنید.

سیم لحیم یکی از ابزار های مهم در لحیم کاری است. سیم لحیم از ترکیب قلع و سرب تشکیل شده که علاوه بر کم هزینه بودن، دمای ذوب سیم لحیم را تا 183درجه میرساند.

درصد این دو آلیاژ در سیم های لحیم متفاوت است.برای مشاهده درصد استفاده شده از قلع و سرب در سیم لحیم به عدد نوشته شده بر روی قرقره سیم لحیم دقت کنید.

به نقل از ویکی پدیا:

لحیم آلیاژی است از دو یا چند فلز مختلف که در اتصال ثابت فلزات، به‌ویژه سیمها و کابلها به یکدیگر به کار می‌رود. ترکیب‌های اصلی لحیم قلع و سرب هستند، نسبت بین این دو عنصر می‌تواند نقطهٔ ذوب لحیم را مشخص کند. آزمایش‌ها نشان می‌دهد که اگر نسبت قلع و سرب در حدود ۶۳٪ قلع و ۳۷٪ سرب باشد، نقطهٔ ذوب در کمترین حد خود و حدود ۱۸۸ درجه سلسیوس خواهد بود.

لحیم کاری سنتی که قبلاً در صنعت الکترونیک استفاده می‌شده‌است مخلوطی از قلع و سرب است. انواع مختلفی از لحیم کاری برای اهداف متفاوتی استفاده می‌شود. نوع لحیم کاری استفاده شده برای الکترونیک معمولاً شامل ۶۳ درصد قلع و ۳۷ درصد سرب می‌شود این اغلب به عنوان لحیم کاری ۶۳/۳۷ شناخته شده‌است. البته لازم به ذکر می‌باشد که بعد از آلیاژ ۶۳/۳۷، پُرکاربردترین آلیاژ مورد استفاده در لحیم کاری ۶۰/۴۰ می‌باشد(۶۰ درصد قلع و ۴۰ درصد سرب).

 

انواع سیم لحیم

سیم لحیم ها از لحاظ سرب دار و بدون سرب بودن با هم فرق دارند.سعی کنید از سیم لحیم بدون سرب استفاده کنید چون وجود سرب باعث ایجاد بخار های سمی میشود.

سیم لحیم ها از لحاظ ضخامت نیز باهم تفاوت دارند. از سیم لحیم های نازک برای لحیم کاری قطعه های کوچک و از سیم لحیم های با ضخامت بالا برای لحیم کاری قطعات بزرگتر استفاده میشود.

سیم لحیم آساهی

سیم لحیم آساهی

آساهی یکی از برند های قدیمی در ایران است که ساخت کشور مالزی است.

آساهی بخاطر تولید سیم لحیم های با کیفیت بالا و تنوع بسیار زیاد و استفاده استاندارد از قلع و سرب طرفدار های زیادی دارد و اعتماد افراد را نسبت به خود بدست آورده است.

سیم لحیم آساهی مدل های مختلفی دارد.

در مدل CF-10 روغن لحیم کاری استفاده شده که سریع خیس میشود و شارش پذیری بالایی دارد و د حالت طبیعی خود نارساناست.

مدل C-6 برای فلزاتی که لحیم کاری روی آنها دشوار است و در مقابل حرارت مقاوم اند استفاده میشود.

مدل HF532 سیم لحیمی کاملا استاندارد و مناسب است و هیچگونه خوردگی ندارد و انتخاب خوبی برای شما بحساب میاد.

مدل FC5005 سفافیت بالایی دارد ولی عایق حرارتی و الکتریکی مناسبی ایجاد نمیکند.

سیم لحیم بهینکس

سیم لحیم بهینکس

سیم لحیم بهینکس نیز یکی از ابزار های لحیم کاری است که با نقطه جوش پایین همراه با دستگاه هویه ذوب میشود.

این سیم ها از جنس آلیاژی از فلزات هستند که بلافاصله بعد از مواجه با فلز داغ ذوب شوند.سیم لحیم بهینکس با توجه به وزن و قطری که دارند باهم تفاوت دارند.

سیم لحیم مکانیک

سیم لحیم مکانیک

یکی از بهترین سیم لحیم ها، سیم لحیم مکانیک است. ایتن سیم 63درصد قلع دارد که باعث شده کیفیت سیم بالا باشد.

در سیم لحیم مکانیک 37درصد سرب به کار رفته است. تقریبا همه افراد و تعمیرکاران دنبال سیم لحیمی هستند که سرب کمی در آن استفاده شده باشد زیرا هرچه سرب کمتر باشد باعث افزایش سرعت عمل در لحیم کاری میشود، علاوه بر این باعث کاهش ضرر و زیان به بدن نیز میشود چون دود تولید شده از این سیم سرب کمی دارد.

سیم لحیم kester

kester یک برند آمریکایی محبوب در زمینه سیم لحیم است.این سیم 40درصد سرب و 60درصد قلع دارد. kester دارای شار هسته rosin با ذوب بسیار سریع است.

از مزایای این سیم میتوان به چسبندگی قوی با ایجاد اتصال بسیار قوی، بعد از سرد شدن بسیار براق میشود و داشتن شار هسته rosin اشاره کرد.

نکات مهم هنگام خرید سیم لحیم

هنگام خرید سیم لحیم به چندین نکته توجه کنید.

  • توجه به قطر سیم لحیم: سیم لحیم در اندازه و قطر های مختلفی وجود دارد.سیم لحیم نازک برای اتصال قطعات مثل SMD مناسب است.
  • وجود روغن لحیم در سیم: بعضی از سیم لحیم ها دارای روغن لحیم هستند.برای فهمیدن آن یتوانید اطلاعات درج شده روی قرقره را مطالعه کنید. اگر کلمه فلاکس برو روی قرقره نوشته شده بود یعنی سیم دارای روغن است.پ
  • توجه به میزان قلع و سرب استفاده شده در سیم لحیم: مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه کنید میزان قلع و سرب موجود در سیم لحیم است که دلیل آن را بالاتر اشاره کرده بودیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *