خرید انواع پراب + مشخصات کامل

از پراب برای آزمایش و تست الکترونیکی در برخی از تجهیزات الکترونیکی مثل مولتی متر بهره گرفته می‌شود. قیمت آن نیز بستگی به نیاز کاربر و روش استفاده از آن دارد. خاص‌ترین پراب، پراب جریان و پراب اسیلوسکوپ می‌باشد. ما در این مقاله ما قصد داریم راجع به خرید انواع پراب+ مشخصات کامل صحبت کنیم. پس برای کسب اطلاعاتی در این زمینه، لطفاً ما را تا انتها همراهی بفرمایید.

در زیر لیستی از بهترین پراب های فروشگاه بزرگ راد ابزار را به شما نمایش دادیم تا بتوانید بهترین پراب را برای خود انتخاب و خریدای کنید.

 

 

پراب چیست؟

به طور کلی به سنسورهای تست که به شکل گیره‌ای نفوذی تماسی و سطحی مورد استفاده واقع می‌شوند، پراب می‌گویند. انواع پراب‌ها شامل پراب‌های اسیلوسکوپ، پراب‌های دما، پراب‌های رطوبت، پراب‌های جریان و… است.

کاربرد پراب

این وسیله جزو ابزار حیاتی و مهم برای بررسی دقیق و اندازه‌گیری‌های مناسب و صحیح انواع مختلف جریان‌ها و ولتاژ‌های الکتریکی است. در واقع این ابزار با کیفیت و دقت بالایی که از خود نشان داده، موفق شده است در صنایع مختلف نقش موثری را ایفا کند. ضمناً با استفاده از این پراب‌ها می‌توان مشکلات و خرابی‌های سیستم‌های الکتریکی را تشخیص داد و اقدامات لازم را جهت رفع آنها انجام دهند. پراب‌ها فیوز ایمنی و مناسب سریع پراب را دارند و مسئله باعث می‌شود اگر اتفاق ناخواسته‌ای بروز پیدا کند؛ به سلامتی کاربر و دستگاه هیچ صدمه‌ای وارد نشود. همچنین برخی از پراب‌ها دو سوزن یدک بوده که برای ثبت و نگهداری داده‌های الکتریکی قرار داشته و همچنین می‌توانید به صورت همزمان ولتاژ و جریان را اندازه گرفته و نتایج بسیار دقیقی را به دست آورید. در ضمن می‌توانید با اعتماد به دقت بالای پراب‌ها اطلاعات دقیق و صحیحی را از اندازه‌گیری‌های خود به دست آورده و این محصول به شما حس اطمینان و اعتماد را القا می‌کند؛ در نتیجه به راحتی می‌توانید با کنترل و مدیریت خلاقانه‌تری، تامین نیازهای الکتریکی خود داشته باشید.

پراب نرمال و پراب زاویه‌ای

این پراب‌ها از تجهیزاتی مانند کوپلنت امواج عبور کرده و به درون فلز وارد می‌شوند. در واقع این وظیفه بر عهده بعضی از تجهیزات مفید و جانبی کاربردی می‌باشد. پراب‌های نرمال و پراب‌های زاویه‌ای در زمره چنین تجهیزاتی قرار گرفته‌اند که اگر از نوع مرغوب آنها استفاده شود، کیفیت منحصر به فردی داشته و نتیجه دقیق بازرسی ایده آلی را به کاربر خواهد داد. البته در سرعت کارایی و ارائه نتایج مفید این تجهیزات، عوامل زیادی تاثیرگذار هستند که برخی از آنها نیز بیش از دیگری دارای اهمیت می‌باشد.

خرید انواع پراب

با توجه به اینکه بهره‌برداری از انواع پراب‌ها و چنین تجهیزات جانبی منحصر به فردی، اهمیت زیادی دارد؛ همچنین در بازار رقابتی چنین تجهیزاتی طرفداران فراوانی را پیدا کرده‌ و بسیاری از شرکت‌ها اقدام به طراحی آن نموده‌اند. لذا ممکن است در میان این همه تنوع دچار سردرگمی شوید. پس می‌توان پیش از خرید، نظر فرد متخصصی را جویا شد تا بتوان گزینه مناسبی را خریداری نمود‌. در صورتی که از فروشگاه‌های اینترنتی اقدام به خرید می‌نمایید؛ حتماً دقت کنید که فروشگاه معتبر بوده و برندهای خوب را ارائه دهد.فروشگاه راد ابزار در این زمینه آماده ارائه خدمت رسانی و مشاوره به شما عزیزان می‌باشد. مزیت خرید انواع پراب به صورت اینترنتی این است که می‌توانید ظرف کوتاه‌ترین زمان ممکن انواع و اقسام مختلف آن را مشاهده کرده و از نظر قیمتی مقایسه نمایید کرده؛ سپس اقدام به ثبت سفارش و خرید کنید.

نکات مهم هنگام خرید پراب

سعی کنید هنگام خرید این محصول به موارد زیر دقت نمایید:

_ضخامت سیم پراب

_طول سیم

_دارا بودن نشان استاندارد

_مقاومت عایقی

_کیفیت روکش سیم مولتی متر

قیمت پراب

با توجه به استفاده‌های زیاد این محصول در آزمایشگاه‌های الکترونیکی و کاربرد وسیع آن، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که قیمت پراب چقدر است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم قیمت این محصول به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما مهم‌ترین عامل تولید کننده پراب، برند و جنس آن است؛ یعنی هر چقدر جنس پراب‌های خریداری شده مرغوب‌تر و درجه یک‌تر باشد و برند تولید کننده آن نیز معتبرتر و خوشنام‌تر باشد، بدیهی است که قیمت محصول افزایش پیدا می‌کند. عامل دیگری مانند بالا و پایین رفتن عرضه و تقاضا نیز روی قیمت محصول تاثیر خواهد گذاشت. در صورتی که محصول شما از شرکت‌های خارجی به کشور ما وارد شوند، هزینه‌های حمل و نقل و هزینه‌های گمرکی نیز روی قیمت آنها اثر گذاشته و این مسئله هم از عوامل موثر روی قیمت پراب تبدیل می‌شود. اما به طور کلی شرایط تورمی و نوسانات نرخ ارز و تغییرات قیمت دلار روی قیمت پراب تاثیرگذار هستند.

این محصول را می‌توانید به دو صورت حضوری و غیرحضوری بخرید. در روش اول به صورت حضوری به فروشگاه‌های سطح شهر مراجعه کرده و با مشاهده انواع پراب‌ها، بر اساس بودجه و سلیقه در دسترستان، گزینه‌های مورد نظر را خریداری می‌کنید. در روش غیر حضوری باید به فروشگاه‌های معتبر اینترنتی که دارای نشان اعتماد الکترونیکی هستند؛ مراجعه کرده و با مشاهده انواع و اقسام مدل‌های پراب، بهترین گزینه را برای خود انتخاب نمایید. هر کدام از این دو روش مزایا و معایب خود را دارد؛ اما در روش اینترنتی به راحتی می‌توانید بدون خارج شدن از خانه و ظرف کمترین زمان ممکن، این محصول را در فروشگاه‌های مختلف با یکدیگر قیاس کرده و موردی را که در شرایط یکسان کمترین قیمت را داشته باشد، خریداری کنید تا مقرون به صرفه‌تر باشد.

کلام آخر

همانطور که ملاحظه کردید، پراب جزو لوازمی است که در آزمایشگاه‌ها بسیار کاربردی بوده و دارای انواع مختلفی است. در صورتی که قصد خرید این محصول را دارید، می‌توانید به فروشگاه‌های معتبری مراجعه نمایید. شرکت‌های مختلفی هستند که این محصول را  کنار محصولات دیگری نظیر مولتی متر، منبع تغذیه، بارومتر، نیروسنج، اهم متر، لوکس متر، کولرسنج، بادسنج و… به شما عزیزان ارائه می‌دهند تا بتوانید با استفاده از این محصولات، فعالیت خود را در پروژه‌های مختلف را به بهترین نحو ممکن پیش ببرید. ضمنا شما می‌توانید از تجربه و تخصص راد ابزار نیز کمک بگیرید و برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان شرکت در ارتباط باشید. در این مقاله ما راجع به خرید انواع پراب صحبت کردیم. امیدواریم این نوشتار برایتان مفید واقع شده باشد. از این که تا پایان مطلب در کنار ما بودید، از شما عزیزان سپاسگزاریم.

سوالات متداول

۱_انواع پراب مولتی متر کدام است؟

پراب مولتی متر در دو نوع گیر سوسماری و گیر قلابی تولید می‌شود که بسته به نیاز آزمایشگاه هر کدام از آنها را خریداری می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *