خرید انواع اسیلوسکوپ با بهترین کیفیت + قیمت مناسب

اسیلوسکوپ جزو ابزار و لوازم آزمایشگاهی است که به کاربر این امکان را می‌دهد شکل موجی را از سیگنال‌های الکترونیکی ببیند و نحوه تغییر ولتاژ را در طول زمان مشاهده نماید. در واقع زمانی که مدار شما ولتاژ ثابتی دارد، می‌توانید از مولتی متر جهت اندازه‌گیری عدد آن استفاده کنید. اما وقتی مدار پیچیده‌تر خواهد شد، اسیلوسکوپ به کار می‌آید.

فروشگاه راد ابزار با سالها تجربه موفق در واردات و فروش ابزار آلات همراه شماست تا بهترین اسیلوسکوپ و هر محصول دیگری

( مثل میگر، ارت سنج، قلع کش، فشار سنج، پاور متر و… ) را با مناسب ترین قیمت بازار در اختیارتان قرار بده.

برای خرید اسیلوسکوپ هایی با بهترین کیفیت و قیمتی مناسب میتوانید به شرکت راد ابزار واقع در خیابان لاله زار جنوبی، جنب بانک ملت، پاساژ بوشهری، طبقه همکف، واحد ۸ مراجعه و یا به صورت آنلاین از سایت راد ابزار خریداری کنید.

اسیلوسکوپ و تاریخچه مختصری از آن

این دستگاه به وسیله یک فیزیکدان فرانسوی به نام آندره بلوندل در سال ۱۸۹۳ میلادی اختراع گشت. در واقع آندره بلوندل به کمک دستگاه خود توانست مقادیر بعضی از کمیت‌های الکتریکی مثل شدت جریان را ثبت نماید. بعد از جنگ جهانی دوم میزان استفاده و توسعه اسیلوسکوپ افزایش پیدا کرد و کم کم با گذشت زمان اسیلوسکوپ‌های امروزی ساخته شده‌اند که نحوه تغییر ولتاژ را در طول زمان نمایش می‌دهند. در واقع کاربر با استفاده از اسیلوسکوپ می‌تواند متوجه شود که مدار به درستی کار می‌کند یا خیر و در صورت وجود مشکل نظیر سیگنال‌های ناخواسته، این مسئله نشان داده می‌شود.

انواع اسیلوسکوپ

اسیلوسکوپ‌ها در دو نوع آنالوگ و دیجیتال طراحی و تولید شده‌اند که در این قسمت به شرح این دو می‌پردازیم:

  • اسیلوسکوپ‌های آنالوگ: این نوع اسیلوسکوپ‌ها ساده‌ترین و اولین نوع اسیلوسکوپ‌ها هستند که از یک لوله اشعه کاتودی جهت اندازه‌گیری ولتاژ ابزار الکترونیکی در مقابل زمان بهره می‌گیرند. سایر اجزای اسیلوسکوپ آنالوگ شامل منبع تغذیه تقویت کننده افقی و عمودی پایه زمان است .در این نوع اسیلوسکوپ تفنگ الکترونی با دمای بسیار بالایی الکترون‌ها را ساطع کرده و در نتیجه پرتوهای الکترون از طریق ولتاژ دی سی که اعمال می‌شود، به صفحه فلوروسنت برخورد خواهند کرد. زمانی که ولتاژ ورودی اعمال می‌شود، پرتو الکترونی منحرف گشته و روی صفحه اثر آنی به وجود می‌آورد. اگرچه اکثر تولید کنندگان بزرگ دستگاه اسیلوسکوپ آنالوگ در سطح جهان تولید این وسیله را متوقف کرده‌اند؛ اما هنوز هم می‌توان مدل‌های دست دوم آن را در بازار تهیه نمود.
  • اسیلوسکوپ دیجیتال: این مدل از اسیلوسکوپ‌ها پیشرفته‌تر بوده و به رایانه های شخصی وصل می‌گردد و از صفحه نمایش رایانه بهره می‌گیرد. اساس کار اسیلوسکوپ دیجیتال نیز مانند اوسیلوسکوپ آنالوگ است. البته در این نوع اسیلوسکوپ‌ها دیگر جهت تولید تصاویر شکل موج از پرتوهای الکترونی استفاده نمی‌شود. در واقع در این مدل مقدار رفت و برگشت انحراف عمودی و سایر ویژگی‌ها توسط نرم‌افزار کنترل می‌شود. اسیلوسکوپ‌های دیجیتال دارای اجزایی مانند پردازنده، تریگر، صفحه کلید رابط کاربر، نمایشگر دیجیتال رنگی، ماژول‌های ارتباطی و… بوده و نسبت به نوع آنالوگ دقیق‌تر و سبک‌تر و کوچک‌تر هستند. به همین دلیل مزیت‌های زیادی مانند حمل آسان، نمایش چند رنگ، قابلیت کوچک نمایی و بزرگنمایی، قابل استفاده با انواع سیستم عامل‌ها، نمایش چند شکل به طور همزمان، تجزیه و تحلیل طیفی و… را دارند‌.

کاربرد اسیلوسکوپ

امروزه در زمینه‌های مختلفی از دستگاه اسیلوسکوپ استفاده می‌شود. به عنوان مثال از اسیلوسکوپ‌های عمومی جهت نگه داشتن تجهیزات الکترونیکی و کارهای آزمایشگاهی بهره گرفته می‌شود و یا در طراحی فرکانس رادیویی rf و تولید لوازم الکترونیکی، از این وسیله استفاده می‌شود. در زمینه پزشکی نیز از اسیلوسکوپ به عنوان ابزاری جهت بررسی بی‌نظمی‌های قلب بی بهره می‌گیرند. همچنین افرادی که کار تعمیر و سرویس لوازم الکترونیکی خانگی را انجام می‌دهند؛ از این دستگاه جهت آزمایش قطعات و تجهیزات، استفاده می‌نمایند. مهندسان الکترونیک نیز برای طراحی‌های خودشان به شدت از این دستگاه در موارد متعدد استفاده خواهند کرد.

خرید اسیلوسکوپ با بهترین کیفیت

هنگام خرید این دستگاه باید به موارد مختلفی توجه کنید؛ به عنوان مثال رزولوشن دستگاه یعنی توانایی نمایش ولتاژ حداقلی یکی از مواردی است که باید به آن توجه کرد و یا سرعت نمونه برداری، فرکانس کاری و… موارد دیگری هستند که فرد هنگام خرید باید به آن دقت کند. اما توصیه می‌کنیم هنگام خرید این دستگاه با افراد متخصص در این زمینه مشورت نمایید. خرید اسیلوسکوپ به دو شکل حضوری و غیرحضوری امکان‌پذیر است. در روش اول شما مستقیماً به فروشگاه مورد نظرتان مراجعه کرده و دستگاه را از نزدیک مشاهده و خریداری می‌نمایید. در روش غیرحضوری باید با مراجعه به فروشگاه‌های معتبر، محصول مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید. در روش خرید غیر حضوری و اینترنتی می‌توانید به راحتی و ظرف کمترین زمان ممکن این محصول را در فروشگاه‌های مختلف از نظر قیمتی مقایسه نمایید و ایده‌آل‌ترین گزینه را انتخاب کنید. توصیه ما این است که به هیچ وجه کیفیت را فدای قیمت نکنید و سعی در خرید محصولات با کیفیت و مرغوب و درجه یک داشته باشید. راد ابزارهاب انواع اسیلوسکوپ را با قیمت مناسب و کیفیتی بی‌نظیر در اختیار شما عزیزان قرار خواهد داد.

کلام آخر

اسیلوسکوپ یا نوسان نما جزو وسایل آزمایشگاهی است که بیشتر توسط مهندسین برق و دانشجویان این رشته مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع این دستگاه توانایی نشان دادن چند شکل موج را در یک واحد زمانی دارد و سیگنال‌های مختلف ورودی را بررسی می‌کند. اگر قصد خرید اسیلوسکوپ را دارید، بهتر است به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید تا راجع به اصالت کالا و خدمات پس از فروش آن نگرانی نداشته باشید. در این مقاله ما راجع به خرید انواع اسیلوسکوپ با بهترین کیفیت و قیمت مناسب صحبت کردیم. امیدواریم از این نوشتار بهره کافی را برده باشید. از اینکه تا پایان در کنار ما بودید، از شما عزیزان سپاسگزاریم.

سوالات متداول

۱_اصلی‌ترین کاربردهای اسیلوسکوپ چیست؟

این دستگاه کاربردهایی از جمله تعیین دامنه و فرکانس سیگنال جریان و تشخیص نویز در مدار را دارا می‌باشد. همچنین شکل تشخیص داده و اختلاف فاز بین دو سیگنال متفاوت را به صورت عددی بیان می‌کند.

۲_ اسیلوسکوپ آنالوگ بهتر است یا اسیلوسکوپ دیجیتال؟

تفاوت آنها بیشتر به کارکردشان در رابطه با نشان دادن شکل موج مربوط می‌شود. اما به طور کلی اسیلوسکوپ دیجیتال نسبت به آنالوگ مزایای بیشتری داشته و پیشرفته‌تر بهتر است.

۳_قیمت اسیلوسکوپ چقدر است؟

قیمت این محصول بستگی به کارخانه و شرکت تولید کننده آن دارد. راد ابزارهاب اسیلوسکوپ‌ها را با کیفیت و قیمت مناسب به مشتریان گرامی ارائه می‌دهد.

۴_بهترین برند برای خرید اسیلوسکوپ کدام است؟

اگرچه شرکت‌های معتبری در زمینه طراحی و ساخت این دستگاه فعالیت می‌کنند؛ اما شرکت ریگول یکی از بهترین تولید کنندگان اسیلوسکوپ بوده که موفق به گرفتن سهم بزرگی از بازار جهانی دستگاه اوسیلوسکوپ شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *