تفاوت میگر دیجیتال و آنالوگ +لیست قیمت

میگر دستگاهی کاربردی است که از آن برای اندازه گیری میزان مقاومت عایق استفاده میشود.

این دستگاه که به آن تستر عایق هم میگویند میتواند از 100 تا1000 ولت و همچنین مقاومت های بالا در حد گیگ و ترا اهم هم اندازه گیری کند.

این دستگاه برای اندازه گیری مقاومت در موتور های الکتریکی،ترانسفورمارتور ها و… استفاده میشود.

میگر ها بر اساس مقایسه کار میکنند یعنی مقاومت عایق را با مقدار مقاومت شناخته شده مقایسه میکند.اگر این مقاومت زیاد باشد عقربه به سمت بینهایت، و اگر مقاومت بسیار کم باشد به سمت صفر میرود.

میگر ها یک سیم جریان و دوتا سیم ولتاژ دارند. دومین سیم ولتاژ به گونه ای طراحی شده که وقتی نشانگر از بینهایت به سمت صفر میرود، این سیم به سمت میدان مغناطیسی قوی تر حرکت میکند.

میگر ها در ولتاژ های مختلفی وجود دارند از جمله میگر 1 کیلو ولت، میر 5کیلو ولت،10کیلو ولت و حتی 15کیلو ولت نیز موجود است که باید با توجه به نیاز خود انتخاب کنید.

برای مشاهده بهترین قیمت میگر ها کلیک کنید.

میگر ها در دو نوع دیجیتال و آنالوگ وجود دارند که قرار است به تفاوت میان این دو بپردازیم.

[html_block id=”7815″]

 

 

میگر دیجیتال دستگاهی است که مقدار مقاومت عایق کابل را با کیفیتش اندازه گیری میکندو این میگر در منتقل کردن جریان الکتریکی و کیفیت عایق بسیار مهم و دارای اهمیت است.

کار میگر آنالوگ نیز همانند میگر دیجیتال اندازه گیری مقاومت عایق کابل است.

میگر های آنالوگ توانایی اندازه گیری مقاومت های 100گیگا اهمی را دارند.

هر دو میگر دیجیتالی و آنالوگ مقاومت ابزار هایی مانند ترانسفورماتور ها،موتور ها،تراشه های الکترونیکی،ماشین آلات صنعتی،پنل های برق و… را اندازه گیری میکنند.

میگر دیجیتال بخاطر استفاده از فناوری دیجیتال دارای دقت بسیار بالایی است و قابل اعتماد تر است. اما میگر آنالوگ در اندازه گیری دارای دقت کمتری نسبت به میگر دیجیتال است و نتایج بدست آمده را بر خلاف میگر دیجیتالی که بر روی صفحه نمایش نشان داده میشود، به صورت نوار های گرافیکی یا نوک نماها نمایش داده میشود.

میگر دیجیتال معمولا مقاومت هایی در محدوده های بیشتری را اندازه گیری میکند و کاربردی تر است. میگر آنالوگ نیز مقاومت های بالا را میتواند اندازه گیری کند و محدوده مختلفی از مقاومت ها را شامل میشود.

میگر های آنالوگ معمولا از باتری یا سلول های خورشیدی استفاده میکنند و این باعث شده که میگر آنالوگ در محیط هایی که برق نیست بسیار کار آمد و مفید باشند.اما میگر های دیجیتال برای تغذیه نیاز به منبع الکتریکی دارند و در مکان هایی که برق نباشد مشکل ساز میشوند.

میگر دیجیتال

تفاوت ذخیره نتایج در میگر ها

میگر های دیجیتالی قابلیت ذخیره نتایج بدست آمده را دارند و این خصوصیت بسیار برای کاربران مهم است چون کار آنها را راحت تر و باعث میشود همه نتایج قابل نمایش باشند. این در حالی است که میگر آنالوگ توانایی ذخیره داده ها و نتایج بدست آمده را ندارند و شما باید اطلاعات را به صورت دستی در دفتر وارد کرده تا آن را فراموش نکنید. این عدم توانایی در ذخیره نتایج بدست آمده یکی از معایب بزرگ میگر های آنالوگ به حساب می آید.

میگر های آنالوگ در محیط های خیلی داغ یا سرد عملکرد بهتری دارند و کار آمد تر هستند. این درحالی است که میگر دیجیتال در شرایط و محیط های مختلف کار میکنند و کارایی خودشان را در هرجا و مکانی حفظ میکنند.

از آنجایی که میگر های دیجیتال دارای دقت بالا تری هستند از آنها برای تست های عیب یابی استفاده میکنند تا به صورت کاملا دقیق عیب را شناسایی و بر طرف کنند. به همین دلیل از میگر آنالوگ معمولا در تست های دقیق و حساس و همچنین تست عیب یابی استفاده نمیکنند.

اکثر میگر های دیجیتال توانایی متصل شدن به کامپیوتر را دارند تا نتایج بدست آمده را برای آنالیز و ذخیره سازی ارسال کنند ولی میگر های آنالوگ همانطور که میدانید همچین قابلیتی ندارد.

میگر دیجیتال

طول عمر میگر ها

معمولا میگر های آنالوگ بخاطر اینکه دستگاه های ساده تری هستند و در اندازه گیری مقاومت های کمتر مورد استفاده قرار میگیرند طول عمری حدود 15تا 20 سال را میتوانند داشته باشند، از سمت دیگر میگر های دیجیتال چون از تکنولوژی پیچیده تری در آنها استفاده شده ممکن است زودتر از کار بیفتند یا به تعمیر نیاز داشته باشند. اما در کل طول عمر دستگاه ها بستگی به کیفیت آنها و نحوه استفاده و نگهداریشان دارد.

هزینه تعمیرات میگر های دیجیتال و آنالوگ

میگر های دیجیتال به دلیل داشتن تراشه ها مدار های الکترونیکی پیچیده نیاز به تحهیزات و وسایل تخصصی تری برای تعمیر دارند و بعضی از قطعات این میگر ممکن است دیگر تعمیر نشود و نیاز به تعویض و خرید قطعه جدیدی است. این موارد باعث شده تا هزینه تعمیرات میگر دیجیتال کمی بالا باشد.

در عوض میگر های آنالوگ به دلیل استفاده از مدار های الکترونیکی ساده تر و قطعه های ساده معمولا در صورت نیاز به تعمیر هزینه چندانی ندارد و از این جهت بهتر است.

میگر آنالوگ

اندازه و ابعاد میگر های دیجیتال و آنالوگ

میگر های دیجیتال در ابعاد کوچکتری طراحی شده اند و این به شما امکان حمل و جابجایی این میگر را در هر جایی که نیاز است را میدهد و بسیار کمک کننده است.

اما میگر های آنالوگ بدلیل داشتن مدارات الکترونیکی ساده تر از ابعاد بزرگتری برخوردار هستند و این باعث شده که از میگر آنالوگ بیشتر در محیط های ثابت و فضا های بزرگ استفاده کنند.

میگر دیجیتال یا میگر آنالوگ؟

انتخاب بین این دو میگر دیجیتال و آنالوگ بستگی به نیاز شما دارد، اینکه چه مقاومتی و در چه مکانی قرار است انجام شود، یا اینکه نیاز به ثبت شدن تمام نتایج هست یا خیر،آیا مکانی که قرار است در آن از میگر استفاده کنید برق دارد یا نه؟ پس با توجه به تمام مواردی که در فروشگاه بزرگ راد ابزار به شما گفتیم در نهایت انتخاب با شماست که بتوانید بهترین میگر را با توجه به نیاز خود خریداری کنید.

شما میتوانید انواع میگر های دیجیتال و آنالوگ را در راد ابزار مشاهده و در صورت نیاز خریداری کنید.

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر میتوانید با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *