بهترین قیمت آمپرمتر هیوکی (HIOKI) در بازار

فروشگاه راد ابزار ارائه دهنده بروزترین  تجهیزات اندازه گیری ، تجهیزات لحیم کاری و خرید هویه  میباشد . ما وارد کننده انواع آمپرمتر مانند :  آمپرمتر هیوکی و  آمپرمتر فلوک و انواع میگر ها مانند میگر هیوکی و میگر سانوا بدون واسطه و دلال هستیم  ارسال محصولات فروشگاه به سراسر کشور میباشد و فقط به یک استان خاص محدود نمیشود.تمامی محصولات رادابزار دارای ضمانت و پشتیبانی محصول میباشد.تمامی محصولات این شرکت دارای قیمت های استثنائی از قلب بازار میباشد برای آگاهی از آخرین قیمت انواع آمپرمتر و دیگرمحصولات با ما تماس بگیرید. فروشگاه بزرگ راد ابزار از اولین لحظه تماس تا پس از رسیدن کالا به دستتان درکنار شماست.

در زیر لیستی از آمپر متر های هیوکی با بهترین قیمت و کیفیت را در اختیارتان قرار دادیم.

 

آمپرمتر چیست

آمپرمتر یک وسیله کاملا کاربردی برای این است که جریان الکتریکی را اندازه گیری کنید.نام دیگر آمپر متر آم متر میباشد . معمولا با متر طول را اندازه میگیریم  که با آن آمپر را اندازه میگیریم آمپر نیز واحد جریان است.بنابراین آمپرمتر به متر یا ابزاری میگویند که با آن جریان را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

جریان برق و الکتریسیته کاربردهای زیادی در زندگی ما دارد مانند روشن کردن ماشین و روشن کردن لامپ وسایل سرمایشی و گرمایشی .اما گاهی اوقات ما نیاز داریم تا جریان الکتریسیته را اندازه بگیریم در چنین مواردی ما نیاز به ابزار های تخصصی مانند آمپرمتر داریم.

مخفف کلمه آمپرمتر معمولا روی بیشتر دستگاه ها به شکل AMP نوشته میشود و نام این دستگاه ها از واحد اندازهگیری جریان الکتریسیته یا همان آمپر گرفته شد.البته امروزه دستگاه های پیشرفته تری به نام مولتی متر ساخته شده اند که قادر هستند چند کمیت را اندازه گیری کنند که یکی از این کمیت ها اندازه گیری مقدار جریان الکتریسیته است.

باید به این نکته توجه کرد که آمپرمتر فقط جریان الکتریسیته را اندازه میگیرد و نمیتوان ولتاژ را با این دستگاه اندازه گیری کرد.جریان برق و ولتاژ برق دو کمیت متفاوت هستند .

 

انواع آمپرمتر

دسته‌بندی آمپرمترها بر اساس دو پارامتر صورت می‌گیرد. این دستگاه‌ها را می‌توان براساس طراحی و ساختار و یا نوع جریان عبوری از آمپرمتر طبقه‌بندی کرد.

آمپرمترها معمولا به دو شکل دسته بندی میشوند . این دسته بندی ها یا بر پایه ساختار و طراحی است و یا بر پایه نوع جریان عبوری از آمپرمتر طبقه بندی میشوند.

دسته بندی آمپر ها بر اساس ساختار و طراحی شامل 5دسته میشوند:

  1. آمپرمتر با سیم‌پیچ متحرک.
  2. آمپرمتر با مغناطیس متحرک.
  3. آمپرمتر با آهن متحرک.
  4. آمپرمتر الکترودینامیک.
  5. آمپرمتر سیم داغ.

آمپرمتر با سیم پیچ متحرک:

این نوع آمپرمتر ها اهن ربا های همیشگی دارند. قسمت رسانا در این آمپرمتر بین قطب دائمی آهنربا قرار گرفته است و با انحراف مغناطیسی به کار می افتد.هنگامی که جریان از قسمت رسانا رد میشود به ان نیروی مکانیکی وارد میشود و چون سیم پیچ متحرک این قسمت متصل است . روی صفحه عقربه شروع به حرکت‌ می‌کند. از این آمپرمتر ها در سیستم های AC نیز استفاده میکنند.

بیشتر آمپرمترها با یک ترمینال مثبت علامت گذاری شده‌اند اما برخی از آن‌ها ترمینال صفر هم دارند و این توانایی را دارند که جریان‌ها را در هر دو جهت نمایش دهند.

آمپرمترچیست

آمپرمتر با مغناطیس متحرک:

آمپرمترهای مغناطیسی متحرک معمولا عملکردی مشابه آمپرمترها با سیم پیچ متجرک دارند البته تفاوت های ریزی نیز وجود دارد مثلا سیم پیچ در برخی جاها حالت متر دارد و یک اهنربای دائمی عقربه را حرکت میدهد . آمپرمترها با آهنرباهای متحرک و غیرثابت میتوانند جریان‌های بزرگتری نسبت به آمپرمترهای با سیم‌پیچ متحرک را اندازه‌گیری کنند.

اهن ربا با اهن متحرک:

این نوع آمپرمترها معمولا هم جریان مستقیم و هم جریان متناوب را اندازه میگیرند.در این مدل از دستگاه ها از یک تکه اهن استفاده میشود که با فشار نیروی الکترو مغناطیس به سیم پیچ ثابت حرکت میکند.

آمپرمتر الکترو دینامیک:

این نوع آمپرمتر ها در مقایسه با بقیه آمپر متر های اهن متحرک مغناطیس متحرک و سیم پیچ متحرک از سرعت بسیار بیشتری برخوردار است و هر دو جریان متناوب و مستقیم را اندازه گیری میکند.

آمپرمتر سیم داغ:

در این نوع از دستگاه ها عبور وقتی جریان از طریق سیم عبور میکند که باعث میشود سیم گرم و منبسط شود.هرچند که این نوع آمپرمتر ها سرعت بالا و دقت زیادی ندارند اما بعضی وقتا در اندازه‌گیری جریان فرکانس رادیویی به کار گرفته میشود.

آمپر متر ها بر اساس جریان عبوری نیز به دو دسته تقسیم میشوند:

  1. آمپرمتر «جریان متناوب» (AC)
  2. آمپرمتر «جریان مستقیم» (DC)

اجزای آمپرمتر

انواع آمپرمتر

اجزای آمپرمتر به شرح زیر میباشد:

  1. دیال: دیال یا نمایشگر به عنوان نمایشگر یک دستگاه به کار گرفته میشود که جریان الکتریکی مورد نظر را نمایش میدهد این نمایشگر با اعداد و مقیاس ها جریان را نمایش میدهد.
  2. مدار اندازه گیری: این بخش حاوی یک شاخه از مدار اصلی میباشد که جریان الکتریسیته را اندازه‌گیری می‌کند.
  3. شاخه ترمینال: شاخه های ترمینال دو پایه دارند که هر دو پایه به مدار اصلی وصل هستند.
  4. ترمینال ها : ترمینال های آمپرمتر ها برای اتصال به مدار الکتریسیته به کار گرفته میشوند.این ترمینال‌ها اغلب به صورت پایه‌های منفی و پایه‌های مثبت ساخته شده اند  و برای متصل شدن به مدارهای مختلف استفاده می‌شوند.

وقتی از آمپرمتر استفاده مکنیم خیلی مهم است که به درستی به مدار وصل کنیم. یکی دیگر از اصطلاحات مربوط به آمپر متر ها شانت آمپر متر میباشد عبور جریان با حجم زیاد به صورت مستقیم از داخل یک آمپرمتر باعث می‌شود که ساختار داخلی دستگاه اسیب ببیند به همین دلیل و برای از بین بردن این مشکل مقاومتی به نام شانت به طور موازی با آمپرمتر قرار می‌گیرد.

این قطعات به طور کلی برای آمپرمتر ها هستند اما ممکن است در برخی از آمپرمتر ها بنا به نوع و ویژگی هایش برخی از قطعاتش متفاوت باشد.استفاده از یک آمپرمتر عالی و بی نقض حق شما میباشد و میتوانید برای خرید آمپرمتر و دیگرلوازم اندازه گیری به رادابزار مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *