بهترین برند هیتر هویه بازار کدام است ؟

راد ابزار بزرگترین وارد کننده بهترین هیتر هویه ها و تجهیزات اندازه گیری مانند دورسنج خازن سنج LCR و تجهیزات لحیم کاری مانند : هویه رومیزی هویه گازی و هویه چسبی و آچار و ابزار دستی مانند آچار پرس و پیچ گوشتی و فازمتر در ایران میباشد برای سفارش هرکدام از محصولات با ما تماس بگیرید.

هویه چیست؟

یکی  از لوازم های مهم و ضروری در دنیای الکترونیک هویه یا همان دستگاه لحیم کاری میباشد که رایج و پر کاربرد است از این دستگاه برای اتصال دادن و یا لحیم کردن قطعات الکترونیکی مختلف مانند: سیم و کانکتور و فیش ها به هم دیگر استفاده میکنند.در این مقاله قصد داریم تا شما را تا شمارا با انواع هویه و لحیم کاری آشنا کنیم.

هویه از چه قطعاتی تشکیل شده است؟

هویه ها معمولا یک دسته عایق دارند یک عنصر که انرژی الکتریکی را به گرما تبدیل میکند که نوک فلزی است.درحقیقت نوک هویه با انتقال دادن گرما و ذوب کردن سیم لخیمی که میان دو قطعه قرار میگیرد آن دوقطعه را به هم اتصال میدهد.هویه ها بر اسا کاربردشان انواع مختلفی دارند از هویه های چند کاربرده که دارای کلید پیج برای انتخاب میزان توان است تا هویه های بسیار ساده و معمولی.برخی هویه ها نیز از سیستم دیجیتالی برای تنظیم دما بهره مند هستند.

wیا وات پارامتر نشان دهنده دمای تولید شده توسط هویه را نشان میدهد. برای مثال میتوان به هویه های 30 یا 40 واتی اشاره کرد که برای لحیم کاری قطعات الکترونیکی و مونتاژ بردهای با ظرافت استفاده میشود.از هویه های 60 واتی معمولا برای لحیم قطعات الکتریکی اسفاده میکنند و برای کانکتور ها و سیم ها معمولا از هویه های 100 واتی استفاده میکنند.

لوازم جانبی هویه ها

هویه ها معمولا لوازم های جانبی داند که کار بدون لوازم جانی ها سخت و یا عملا ممکن نیست در ادامه لیستی از مهمترین لوازم جانبی هویه ها ر ارائه میدهیم:

  • روغن یا خمیر
  • پایه هویه
  • اسفنج های نسوز لحیم
  • عینک ایمنی برای حین کار
  • قلع کش مکنده قلع
  • سیم لحیم
  • نوک هویه

این لیست از مهم ترین لوازم جانبی هویه میباشد شما میتوانید برای خرید و سفارش تمامی این محصولات و انواع لحیم به فروشگاه ما مراجعه کنید و یا باما تماس بگیرید. در ادامه درباره کاربرد هرکدام از این لوازم به شما توضیحات مختصری ارائه میدهیم.

روغن لحیم

نام دیگر روغن لحیم خمیر لحیم میباشد این ماده برای جلوگیری از اکسید شدن و پیشگیری ازاکسایش چربی رنگ و دیگر کثیفی ها در محل لحیم کاری استفاده میشود.هنگامی که این ماده با قلع تماس پیدا میکند قلع را به شکل محدب  یا کره ای درمیاورد که این عمل باعث باعث میشود اتصال هم تمیزتر و هم بهتر شود در مواردی که سیم های لحیم از قبل دارای روغن هستند نیازی به روغن لحیم نیست.

 

پایه هویه

پایه هویه از مهمترین لوازم هویه برای ایمنی بالاتر است. نداشتن پایه هویه میتواند موجب خطر سوختگی و افتادن دستگاه هویه روی قطعات و تکه های لحیم شود.

اسفنج نسوز

معمولا پس از مدتی استفاده از هویه نوک هویه کثیف میشود و نیاز به تمیزکردن دارد و اگر تمیز نشود لحیم کاری ما با مشکل مواجه میشود و کیفیت کار ما افت میکند در چنین شرایطی اسفنج های نسوز به کار میاید و با استفاده از این اسفنج ها میتوانیم نوک هویه را تمیز کنیم.البته لازم به ذکر است که حتما سر هویه را تمیز کنید.

عینک ایمنی

سیم لحیم هنگامی که ذوب میشود قطراتی اغشته به روغن را از خوب به اطرف پرت میکند که ممکن است این قطرات به چشم افراد اسیب های جدی وارد کند استفاده از عینک های ایمنی برای جلوگیری از این اسیب ها ضروری است و حتما از این عینک ها استفاده کنید.

نوک هویه

با توجه به اندازه هویه و نوع کارایی هویه نوک این محصول اندازه متفاوت دارد و تقریبا مهم ترین بخش یک دستگاه هویه نوک هویه به شمار میرود. پرکاربرد ترین نوک های هویه :

  1. نوک هویه نوک سوزنی
  2. نوک هویه نوک سوزنی کج
  3. نوک هویه نوک پنسی

هر کدام از این نوک هویه ها در صورتی که به درستی استفاده شود حتی تا یک ماه قابل استفاده هستند.

در ادامه شما را با بهترین برند های هویه آشنا میکنیم.

گوت:

شرکت گوت تا25 سال پس از تاسیس خود بیش از 60 درصد از بازار داخلی مربوط به محصولات لحیم کاری را در کشور زاپن را به خود منحصر داده استبیش از 50 سال است که این شرکت مجموعه بزرگی از محصولات لحیم کاری را با کیفیت بالایی ارائه میدهد.

سانوا:

برند سانوا یک محصول ژاپنی  و بسیار عالی  است شرکت سانوا برای تولید محصولات خود از با کیفیت ترین قطعات ممکن استفاده میکند و کمتر فروشگاهی وجود دارد که محصولات الکترونیکی شرکت ساموا را نشناسد

هیوکی

برند هیوکی از قدیمی ترین و معروف ترین شرکت های ژاپن در تولید تجهیزات اندازه گیری میباشد یکی از دلایل معروف بودن این برند این است که محصولات این شرکت کیفیت بالا و عمر طولانی دارد و به مرور زمان نیز از کیفیت محصولاتش کاسته نمیشود.

فروشگاه راد ابزار واردکننده تخصصی تمامی محصولات بالا میباشد و شما میتوانید تمامی این محصولات را بدون واسطه و با بهترین قیمت و کیفیت استثنائی از فروشگاه ما تهیه کنید.

 

CS_31- هویه گات

 

CS_31 یک هویه دستی خوش دست و راحت بوده و توانایی پشتیبانی از ولتاژ 50 تا 240 ولت را دارد. هیتر به کار رفته در این محصول از جنس سرامیک بوده و بسیار مقاوم است. این محصول تنها 43 گرم وزن دارد؛ بنابراین می توان آن را در هر جایی به راحتی حمل کرده و مورد استفاده قرار داد. این هویه دستی کاربردی علاوه بر قابل حمل بودن، از انرژی کمی نیز استفاد می کند که خود یک مزیت مهم بشمار می رود.

CS_31- هویه گات از توان 20 وات بهره مند شده است که برای انجام امور لحیم کاری بسیار مناسب می باشد. گرم شدن دستگاه به واسطه المنت انجام می شود. این هویه، مخصوص لحیم کاری آی سی های SMD است و به دلیل وات مناسب آن کمترین احتمال صدمه زدن به آی سی ها را دارد. از دیگر مزایای هویه CS_31 می توان به نوک تیز آن اشاره کرد.

CXR-31-هویه گات

این هویه دستی برند گات از ولتاژ شهری 220ولت و توان 22 وات بهره مند می باشد. المنت بکار رفته در این محصول سرامیکی بوده و بسیار مقاوم است. CXR-31-هویه گات بسیار خوش دست و راحت طراحی شده و تنها 60 گرم وزن دارد؛ بنابراین می توان آن را به راحتی حمل و در هر مکانی استفاده کرد. دسته این هویه بسیار راحت بوده و برای کسانی که دائما با هویه سروکار دارند کاملا مناسب است.

برای خرید هر محصولی علاوه بر کیفیت و کارایی، قیمت آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. فروشگاه راد ابزار مفتخر است با سابقه ای درخشان در حوزه عرضه انواع ابزارآلات صنعتی همچون هویه های دستی، بهترین ها را با قیمتی مناسب در اختیار مشتریان خود قرار دهد. بنابراین در صورتی که قصد خرید CXR-31-هویه گات را دارید تیم متخصص و حرفه ای رادابزار در خدمت شما خواهد بود. تضمین اصالت کالا در رادابزار حرف اول را می زند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *