خمیر لحیم چیست و چه کاربردی دارد؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text woodmart_inline=”no” text_larger=”no”]

خمیر لحیم چیست؟

خمیر لحیم چیست؟   یکی از مهمترین و پرکاربردترین تجهیزات موردنیاز در فرایند لحیم کاری می باشد. در بردهای چاپی برای اتصال بر قرار کردن بین قطعات از ماده ایی شیمیایی به اسم خمیر قلع یا خمیر لحیم استفاده میشود. در صنایع مختلف از خمیر های قلع برای مونتاژ کردن تکنولوژی و نصب آن ها استفاده میشود. البته که امروزه با پیشرفت تکنولوژی از هر ماده ایی برای کارهای مختلف میتوان استفاده کرد. در این بخش با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره سیم لحیم بدست بیاورید

[/vc_column_text][vc_btn title=”جهت مشاهده محصولات ما در زمینه خرید هویه اینجا کلیک کنید” color=”danger” align=”center” button_block=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fasaddollahistudio.com%2Fproduct-category%2F%D8%AA%D8%AC%D9%87%DB%8C%D8%B2%D8%A7%D8%AA-%D9%84%D8%AD%DB%8C%D9%85-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C%2F%D9%87%D9%88%DB%8C%D9%87-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DB%8C%2F”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text woodmart_inline=”no” text_larger=”no”]

معرفی سیم لحیم

شما زمانی که از این ماده استفاده میکنید ، قطعات شما حجم کمتری پیدا میکنند و همین موضوع به طبع بر کیفیت قطعات تاثیر دارد و همه هزینه ها نسبتا کاهش پیدا میکنند. مثلا در یک گوشی عوامل مختلفی کثل لحیم سردی میتواند اتصال های بین دو برد در گوشی را ضعیف کند و باعث شود تا کار کردن گوشی دچار اختلال شود. این مشکل با استفاده از خمیر قلع به راحتی بر طرف میشود.

در واقع باید گفت که از رایج ترین مشکلات در گوشی ها ، مربوط به مدارد برد چاپی است که باعث خرابی در گوشی ها میشود. برای مثال هنگامی که میخواهید مشکل لحیم سردی را بر طرف کنید ، ممکن است مقدار زیادی از خمیر قلع را در برد مشاهده کنید که همین موضوع باعث اختلال در گوشی میشود. البته که مشکل بزرگی هم به حساب می آید.

وجود مقدار بیش از حد خمیر قلع در برد به دلیل رسانا بودن آن باعث میشود تا اتصالات به خوبی صورت نگیرد و قطعی هایی در برد به وجود بیاید. در ضمن احتمالا سوختن قطعات مجاور در برد نیز زیاد میشود که این خودش باعث ایجاد یک مشکل بزرگ میشود.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”5807″ img_size=”large” alignment=”center” woodmart_inline=”no” parallax_scroll=”no”][vc_btn title=”جهت مشاهده محصولات ما در زمینه خرید سیم لحیم اینجا کلیک کنید” color=”danger” align=”center” button_block=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fasaddollahistudio.com%2Fproduct-category%2F%D8%AA%D8%AC%D9%87%DB%8C%D8%B2%D8%A7%D8%AA-%D9%84%D8%AD%DB%8C%D9%85-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C%2F%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%B3%DB%8C%D9%85-%D9%84%D8%AD%DB%8C%D9%85%2F”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text woodmart_inline=”no” text_larger=”no”]

انواع خمیر قلع در تعمیرات

هنگامی که می خواهید یک گوشی موبایل را تعمیر کنید، میتوانید از خمیرهای قلع متنوعی استفاده نمایید. البته این انتخاب کاملا بستگی به مواد تشکیل دهنده دارد چون واکنش موادها در دماهای مختلف متفاوت است.

موادی که خمیر قلع را تشکیل می دهند سرب ، پودر قلع و مقداری روغن فلاکس است. البته اگر بخواهیم به مواد تشکیل دهنده بیشتر دقت کنیم باید بگویم که دو نوع خمیر قلع سرب دار و بدون سرب در آن وجود دارد.

میزان مواد به کار رفته در خمیر قلع بدون سرب ، 96% قلع ، 3% نقره ، 5% سرب است. میدانید که یکی از بدترین و خطرناک ترین مواد  در دنیا سرب است که عوارض مخربی برای انسان ها و البته محیط زیست دارد. پس در هنگام استفاده از خمیر قلع سرب دارد حتما باید ایمنی را رعایت کنید.

و اما نوع دیگر خمیر قلع ها بدون سرب هستند که این خمیر ها از مواد ایندیوم و بیسموت تشکیل شده اند. درسته که وجود این مواد باعث میشود تا قیمت محصول بالا برود ولی از سمت دیگری این خمیر قلع دارای نقطه ذوب خیلی پایینی است و ایمنی بالاتری دارد.

این نوع خمیر بدون سرب از 42% قلع و 58% بیسموت تشکیل شده است و هیچگونه سربی در آن قرار ندارد که خطری برای کاربر ایجاد کند. خمیرهایی که بدون سرب هستند در محدوده دمایی 138 تا 183 درجه عملکردی فوق العاده دارند.

نکته قابل توجه در اینجاست که خمیرهای موجود در بازار اگر بدون سرب تهیه بشوند هم برای خودتان خوب از و هم برای محیط زیست خوب است.

[/vc_column_text][vc_btn title=”جهت مشاهده محصولات ما در زمینه خرید روغن لحیم و فلاکس اینجا کلیک کنید” color=”danger” align=”center” button_block=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fasaddollahistudio.com%2Fproduct-category%2F%D8%AA%D8%AC%D9%87%DB%8C%D8%B2%D8%A7%D8%AA-%D9%84%D8%AD%DB%8C%D9%85-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C%2F%D8%B1%D9%88%D8%BA%D9%86-%D9%84%D8%AD%DB%8C%D9%85-%D9%88-%D9%81%D9%84%D8%A7%DA%A9%D8%B3%2F”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text woodmart_inline=”no” text_larger=”no”]

بهترین خمیر لحیم برای تعمیر کردن

شما زمانی که برای خرید وارد بازار میشوید متوجه میشوید که انواع مختلفی از محصولی که میخواهید وجود دارد. خمیر های قلع هم انواع مختلفی در بازار دارند و البته این حجم از تنوع نشانه از اصلی و تقلبی بودن محصول می باشد.

بنابراین برای تهیه یک نوع خمیر قلع بهترین است که از فروشگاه های معتبر تهیه نمایید. مثلا میتوانید از شرکت Mechanic و Relife خمیر های قلع اصلی تهیه نمایید. میشود گفت که این شرکت ها خمیرهایی کاملا با کیفیت دارند که باعث میشود تا تعمیرات شما به خوبی انجام شود.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”5808″ img_size=”large” alignment=”center” woodmart_inline=”no” parallax_scroll=”no”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text woodmart_inline=”no” text_larger=”no”]

 خصوصیات خمیر قلع

میدانید که طرز استفاده خمیرهای قلع به این گونه است که شما اول باید مقداری از خمیر را در محل مورد نظر قرار بدهید و بعد با حرارت آن را ذوب کنید.

این نکته را بدانید و توجه کنید که زمانی که خمیر قلع را از جعبه درآوردید ، آن را در محیط بگذارید تا به دمای اطراف شما برسد. اینگونه کارایی خیلی بهتری خواهد داشت. به هیچ عنوان برای گرم کردن جعبه خمیر قلع از هیتر و هویه استفاده نکنید؛ چراکه این کار باعث میشود تا چسبندگی و شیمیایی بودن خمیر از بین برود و دیگر عملکرد خوبی نداشته باشد.

میتوانید کارهای شابلون زدن را با خمیر قلع ، با سرعت بالایی انجام دهید. کار با خمیر قلع به خاطر خمیری بودن آن و نقطه ذوبی که نسبتا پایین است باعث میشود تا تعمیرات شما به خوبی و با خاصیت نفوذ پذیری بالا در اتصالات انجام شود.

 نکاتی برای نگهداری خمیر قلع

این نکته را مدنظر قرار دهید که در خمیر قلع ترکیب پلیمر وجود دارد که در برابر رطوبت و حرارت حساس است. به همین علت اگر خمیر را در دمای 0 تا 10 درجه سانتی گراد قرار دهید، میتواند بین 6 ماه تا یک سال به راحتی بماند.

اگر محیطی که آن را گذاشته اید دمای بالایی داشته باشد، به مرور زمان عمر مفید خمیر تا یک ماه کاهش پیدا میکند. فراموش نکنید که خمیر های لحیم دارای سرب بوده و بسیار خطرناک هستند؛ چراکه سرب ماده ایی شیمیایی است و باید دور از دسترس کودکان بگذارید.

تا زمانی که جعبه خمیر با دمای محیط یکی نشده است آن را باز نکنید. چون اگر جعبه سرد باشد و در آن را باز کنید باعث میشود خمیر رطوبت به خود جذب کند و در موقع لحیم کاری مشکل هایی به وجود بیاورد که کار شما را خراب میکند.

به یاد داشته باشید که لحیم کاری فرآیندییست که برای به عمل رسیدن حتما باید ماده قلع وجود داشته باشد. در غیر این صورت نمیتوانید عملیات لحیم کاری را انجام دهید. ویژگی های موجود در خمیر قلع باعث شده است تا کارهای لحیم کاری با کیفیت و البته سرعت بهتری انجام شود.

در آخر باید گفته شود برای اینکه موقع لحیم کاری آسیبی به شما وارد نشود حتما نکاتی که مربوط به خمیر قلع میباشد را رعایت کنید؛ چون بیشتر خطرها در موقع لحیم کاری مربوط به خمیر لحیم و روغن لحیم میباشد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *