برای چرم از چه نوع هویه ای استفاده کنیم؟

برای چرم از چه نوع هویه ای استفاده کنیم؟

هویه کاری بر روی پارچه ، یک هنر دستی است که در بین بانوان بسیار رایج میباشد. در واقع افراد با کنده کاری هایی بر روی پارچه اثری جدید خلق میکنند که مورد انتخاب همه مشتریان قرار گیرد. هویه کاری بر روی چرم یکی از رایج ترین نوع هویه‌کاری روی پارچه میباشد که طرفداران زیادی نیز دارد. همانطور که میدانید چرم به تنهایی نمایی زیبا دارد که با سلیقه هر فردی سازگار است. حال امروزه با انجام هویه کاری بر روی آن در واقع زیبایی آن را دو برابر می کنند. برای انجام این کار لازم است تا نکاتی را رعایت کرده که بتوانید محصولی عالی و فوق العاده تولید و به بازار ارائه دهید. گفتنی است که این کار ظریف و حساس امروزه منبع درآمدی برای بسیاری از بانوان شده است. هویه بر روی چرم بسیار ساده بوده و تنها کافی است که لوازم مورد نیاز رو تهیه کنید.

برای چرم از چه نوع هویه ای استفاده کنیم؟

لوازم مورد نیاز برای هویه کاری بر روی چرم

از مهم ترین وسیله هایی که هر فردی ابتدا باید تهیه کند دستگاه هویه است. توصیه میشود که این دستگاه را با میزان توان 100 یا 200 وات تهیه نمایید تا کار شما بی عیب و نقص انجام شود. حتما یک پایه هویه برای قرار دادن دستگاه بر روی آن تهیه کنید تا زمانی که به هویه نیاز نداشتید بر روی پایه قرار دهید.

به عنوان زیر دستی حتما یک شیشه داشته باشید یا روی میزی که شیشه ای مقاوم دارد کار کنید. در بازار شابلون های زیادی برای این کار وجود دارد. از بین آنها بهترین و مناسب ترین انتخاب ها را داشته باشید. لوازم ذکر شده از واجباتی است که برای انجام دادن این کار باید تهیه شوند. حال شما میتوانید با توجه به کارتون وسیله های دیگری نیز تهیه کنید.

شیوه کار هویه بر روی پارچه چرم

برای اینکه بتوانید بر روی چرم هویه کاری کنید ، لازم است تا به ترتیب مراحلی را پشت سر بگذارید.

مرحل اول:

اولین اقدامی که برای این کار باید انجام دهید، کشیدن الگوی مد نظر بر روی کاغذ است. سپس با مرطوب کردن چرم الگو را بر روی آن انتقال میدهیم. اصلا نیازی نیست با خودکار الگو را روی چرم بکشید، با درفش یا یک شی نوک تیز خراشی را بر روی چرم ایجاد کرده و طرح را نشان میدهیم.

مرحله دوم:

حالا وقت آن رسیده تا با استفاده از یک کاتر ، دور تا دور طرح را خالی کنید. توجه داشته باشید چرم باید همچنان مرطوب باشد، اگر خشک شده است حتما آن را دوباره مرطوب کنید.

مرحله سوم:

حالا وقت آن رسیده است که با یک تمبر فلزی و چکش بر روی چرم ضربه هایی بزنید. فراموش نکنید که بر روی تمامی خطوطی که کشیده‌اید باید حرکت کنید. حرکت مساوی تمبر بر روی خطوط تاثیر زیادی بر طرح نهایی شما میگذارد. توجه داشته باشید که خط‌های شما باید هموار و بدون عمق باشند.

مرحله چهارم:

حالا موقع آن رسیده با ابزاری مخصوص که مانند قاشق است به طرح موردنظر حجم دهید.

تنها نکته ای که در تمام این مراحل باید به آن توجه داشته باشید ، مرطوب بودن چرم است که بسیار مهم میباشد.

بهترین مدل هویه برای چرم

در بازار هویه های زیادی است که کاربران میتوانند برای هویه کاری بر روی چرم از آن استفاده کنند. اما باید توجه داشته باشید که تمامی مدل ها نمیتوانند خروجی خوبی را به ارمغان بیاورند. از این رو میتوان گفت که مدل انتخابی هویه تاثیر زیادی بر روی کار شما میگذارد.

برای چرم از چه نوع هویه ای استفاده کنیم؟

هویه سومو مدل SM120

یکی از مدل‌های خوبی که برای انتخاب وجود دارد ، هویه سومو SM120 میباشد. این هویه با توان 20 – 200 واتی به خوبی و با ظرافت تمام کارهای شما را انجام میدهد.

هویه تفنگی 100 وات سومو مدل SM3100

از دیگر مدل هایی که کابران میتوانند در بازار انتخاب کنند هویه سومو مدل SM3100 میباشد. این دستگاه با توان 100 واتی مناسب‌ترین گزینه برای انتخاب هر فردی خواهد بود. عملکرد عالی آن باعث میشود تا خروجی کار شما بسیار خوب باشد.

هویه 200 وات سومو مدل SM – 120

این محصول یکی از دیگر از محصولات خوب برند سومو بوده که با توان 200 واتی به خوبی تمامی طرح ها را برای شما در می آورد. نتیجه کار با این محصول بسیار عالی و چشمگیر میباشد.

هویه دایو 25 تا 130 واتی DS244

یک برند نامدارد که حتما نام آن را بسیار زیاد شنیده‌اید ، برند دایو است. یکی از انتخاب های خوبی که شما میتوانید داشته باشید هویه دایو مدل DS244 میباشد که با توان 25 تا 130 واتی کارهای شما را انجام میدهد. سخت ترین طرح ها را هم با این محصول به راحتی و بدون مشکل میتوانید بزنید.

هویه تفنگی 140 واتی لیکوتا مدل TEA – 50050

از محبوب ترین هویه ها مدل تفنگی است زیرا کار با آنها بسیار ساده و راحت است ، همچنین به خوبی میتوان آن را کنترل کرد. مدلی که توصیه میشود هویه لیکوتا مدل TEA – 50050است که با توان 140 واتی که دارد به خوبی طرح ها را برای شما ایجاد می‌کند.

هویه تفنگی 100 وات پاورپلاس مدل POWX1385

از بهترین برندهایی که در بازار وجود دارد پاورپلاس است که همیشه محصولاتی باکیفیت تولید میکند. هویه تفنگی پاورپلاس POWX1384 گزینه ای بسیار مناسب برای تمامی افرادی که دنبال بهترین ها هستند میباشد. این محصول با توان 100 وات به خوبی تمام کارهای هویه ای شما را انجام میدهد.

برای چرم از چه نوع هویه ای استفاده کنیم؟

هویه 100 وات گات مدل KS – 100R

قطعا نام برند گات را زیاد شنیده اید و از خوب بودن آن اطلاع دارید. دستگاه هویه پات مدل KS – 100R یکی از مدل های خوبی است که در بازار موجود میباشد. این محصول با توان 100 واتی که داره به خوبی از پس همه کارهای شما بر می آید و نقش و نگارها را به خوبی بر روی چرم در می آورد.

هویه 100 وات پروسکیت مدل 8PK – S120NB

یک مدل توصیه ای دیگر هویه پروسکیت مدل 8PK – S120NB میباشد که با توان 100 وات گزینه خیلی خوبی برای شما کاربران میباشد.

نکات مهم در کار با هویه چرم

همه میدانند که چرم یک پارچه حساس است که کوچک ترین اشتباه آن را از بین میبرد. دشمن و قاتل چرم حرارت و آتش و وسیله های تیز و برنده میباشد. از این رو پس از اینکه طرح شابلون ها را بر روی چرم انداختید ، با احتیاط زیاد شروع به کار هویه کنید. هرگز فراموش نکنید که کمی مرطوب بودن چرم باعث میشود تا خطر از بین رفتن پارچه شما کمتر شود. از این رو در تمامی مراحل حتما کمی پارچه را تر و مرطوب کنید. برای خرید هویه در شرکت راد ابزار همراه باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *